Inlägg från: Anonym (Skuggan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skuggan)

Min 21 åring säger jag är en hemsk mamma

Anonym (belöning?) skrev 2024-07-06 08:55:05 följande:
    Va? En vuxen son ska få belöningar för att utföra hushållssysslor som en 10-åring klarar av? Ska han få veckopeng men inte få lov att köpa lördagsgodis för allt också?
    Alla personer är känslomässigt där dom är, finns en massa vuxna människor som beter sig som barn.

Så ja om det är där han befinner sig känslomässigt på grund av trauma så får man börja där, med att bygga självförtroende/mening.
  • Anonym (Skuggan)
    Anonym (belöning?) skrev 2024-07-08 12:55:48 följande:
    Anonym (Skuggan) skrev 2024-07-07 22:06:50 följande:
    Alla personer är känslomässigt där dom är, finns en massa vuxna människor som beter sig som barn.

Så ja om det är där han befinner sig känslomässigt på grund av trauma så får man börja där, med att bygga självförtroende/mening.
    Det finns inget i TS text som tyder på att han skulle lida av trauma eller ha nedsatt förmåga att klara av vardagliga sysslor. Vad jag kan utläsa handlar det endast om att det är bekvämt att mamma fixar allt och gör hon inte det använder sönerna hennes dåliga samvete som utpressning.

Då ser vi helt annorlunda på situationen.

Om man använder sin mors dåliga samvete som utpressning för att slippa göra saker så tyder det ju på trauma, autentiska människor beter sig väldigt sällan så.
Svar på tråden Min 21 åring säger jag är en hemsk mamma