MillaVilla skrev 2024-07-06 12:33:20 följande:
Jag är inte perfekt mamma som jag skrev och vad jag få fram va inte att jag offrat mig för barnen utan att jag varit där konstant för dem. Vad de behövde försökte jag ordna så det blev bra. När jag träffade min nya kille berättade jag för honom och han blev arg och en dag flyttade han. Han hade nycklarna kvar men han kom aldrig hem och jag bad honom flytta tillbaka flera gånger men han vägrade. Efter 1 år ringde han o bad om att få flytta hem och såklart sa jag ja. Jobbar jag inte är jag alltid hemma. Ingen i familjen har träffat min nya kille då jag känner att relationen är väldigt skör dessutom har yngsta sonen yttrat sig om att kommer min kille innan för dörren kommer han inte kunna gå mer. Jag försöker lugna allt o inte dra upp en massa i onödan. Och nu sedan han flyttade in har min kille varit utmolands o arbetat så han är inte här. Vissa dagar pratar vi o skrattar men andra dagar är vi bara arga o tjaffsar. Jag brukar oftast låta honom vara ifred men när han vill finns jag alltid här för honom och som sagt är alltid hemma när jag inte jobbar.
Pratar dåligt om den andre föräldrern har jag inte gjort då jag tycker det är mellan mitt ex o mig. Inget barnen ska höra om vad jag tycker o tänker.
Vad är det som gör att din yngre son hatar din nya så mycket att han hotar med våld? Finns det en orsak till detta eller är det dina barn som bestämmer vad du får göra? Om det är det första så borde du dumpa killen, om det är det andra behöver du börja vara den vuxna i hemmet och du blir kontrollerad av dina egna barn! Skulle säga att du behöver spotta upp dig oavsett och börja vara den vuxna, sätta gränser osv. Du kanske är rädd för att göra det men de kommer att må bättre av det och dessutom respektera dig mer.