Anonym (transage) skrev 2024-07-07 12:27:31 följande:
jag har med bara korta avbrott orsakade av bråk med mamma/syrran mått väldigt bra och varit väldigt lycklig 1,5 år i sträck så jag letar efter små saker att stressa/älta över. Det är ett slags självskadebeteende jag har att straffa mig själv med.
Anonym (zxcv) skrev 2024-07-07 01:54:01 följande:
Din man låter fantastisk. Är du lika bra på att bekräfta honom som han dig?
Berättar du hur snygg, fin och bra han är?
Försök fokusera på att vara nöjd med det du har än att gräma dig över vad du inte har.
Nej det är jag tyvärr inte, men jag jobbat på det. Jag bekräftar mycket med sex det är mitt "kärleksspråk" men sex handlar också mycket om att bekräfta mig själv.
En sak jag gjort för honom som jag är väldigt stolt över är att jag har hjälpt honom att gå ner rejält i vikt och komma i bra fysisk form. Jag var orolig pga ålder+mage= hög risk för infarkt så jag har hjälpt honom att gå ner 30kg ( på 1,5 år), att han inte är pre-diabetisk längre och inte har högt blodtryck. Han har bra kondis nu och är stark och fit. Gym, annan motion och diet trots att han var rätt svårmotiverad..
Så jag har koll på det i journal, vikt, p-glukos, blodtryck, vilopuls, hans vikter i olika övningar så att han kan förbättra sig eller maintain.
Vad är HANS kärleksspråk då?