Inlägg från: Anonym (Oh my) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oh my)

Hur få henne att prata?

Ta; du verkar vara manipulativ. Varför måste din fru börja göra saker hon uttryckligen inte vill bara för att du vill? Att du gör jämförelsen med maträtt man inte gillar men kan vänja sig vid säger en hel del. Sex ska man inte "vänja sig" vid, man ska bara göra saker man vill. Och att ni har ett AVTAL att hon ska ta ansvaret för ert sexliv för att du inte ska tjata om det (vilket du tydligen gör ändå) låter rätt stört. Faktiskt är det här ett problem hos dig, inte henne. 

• Anonym (Oh my)
    Anonym (Anna) skrev 2024-07-09 12:58:39 följande:

Nu kommer väl folk gå i taket, men positiv förstärkning fungerar oftast väldigt bra i sådana här fall. Börja med väldigt små saker, belöna jättemycket när hon gör rätt. Glesa sedan ut belöningarna så att hon måste gå längre för att få samma respons.

Låt oss tex anta att du vet att hon tänder väldigt mycket på när du kysser hennes hals.
    Du: *kysser henne mycket lätt på halsen*. Tycker du om när jag kysser dig här?
    hon: ja?
    Du: Åhhh, jag älskar att höra att du gillar det *kysser henne mer intensivt och under längre tid än vanligt, som belöning*

Upprepa tex 3 gånger med några små variationer i vad du säger. Inför sedan en oregelbundenhet i ditt beteende, där du ibland struntar i att fråga och att belöna henne (ge henne några lätta kyssar och gå sedan vidare utan att säga något) och ibland gör det. Om hon nu älskar att bli kysst på halsen så kommer hon till slut att be om det på något sätt, och då belönar du ordentligt med ord, typ ?åh du är så jävla sexig, jag älskar när du ber mig kyssa din hals? och handling.

Sedan tar du det successivt längre och längre. Fråga om hon blir kåt av att du kysser hennes hals, få henne att själv säga att hon blir kåt av det, få henne att berätta ingående om hur hon blir alldeles våt osv. Ett steg i taget. 

Manipulation... ts är förhoppningsvis inte gift med en hund. Ditt tips stinker. 
  • Anonym (Oh my)

Om du tar upp en ämnet mer än två gånger efter att hon sagt nej så tjatar du. 

Du skrev att ert avtal är att HON tar ansvar för ert sexliv mot att du inte tjatar. Det låter mer som utpressning, inte ett jämlikt avtal. Samt att jo det är stört att ha avtal i ett förhållande, speciellt gällande sex. Man kan ha överenskommelser men det är inte samma sak som ett avtal. 

• Anonym (Oh my)

En sak till: vad innebär det här avtalet ni har egentligen? Du skriver att det är att hon ska ta ansvar för ert sexliv mot att du inte tjatar. Det låter lite som att du ska få uttrycka dina önskemål och hon måste gå med på det, annars börjar du tjata (bryta avtalet dvs). Vad blir konsekvensen av om hon inte "tar ansvar"? Och vad innebär det att ta ansvar?

Just nu låter det på dig som att du tycker att det innebär att hon ska gå med på det du vill. Men i själva verket tar hon ju ansvar när hon drar upp och markerar sin gräns. Att du ska förmå henne att göra saker hon inte vill är inte att vara hänsynsfull och en inlyssnande partner. Det är att vara manipulativ. 

• Anonym (Oh my)
    Anonym (Valdemar65) skrev 2024-07-15 15:55:36 följande:
    Läs gärna det här i mitt förra inlägg, igen:

"Någon uttrycker här att det fel att ha ett avtal, som att inte tjata och att båda tar ansvar för sexlivet. Det låter inte insiktsfullt. Alla par har avtal, överenskommelser, uttalade eller tysta. "

Men det känns som om du har bestämt dig för att jag är en ond man som försöker tvinga min kvinna till sex. Så är det inte, men vi kommer nog inte längre nu, du och jag.

Du skrev tidigare i tråden att avtalet är att hon tar ansvar för sexlivet mot att du inte tjatar om det. Stämmer inte det?

Din känsla är felaktig, jag har ingen åsikt om hur du är. Jag utgår från det du skriver och ifrågasätter ditt beteende, om du tycker det är jobbigt bör du inte starta trådar om ditt eget beteende. 

• Anonym (Oh my)

Okej det korta svaret på sin fråga i ts:
    Du ska inte försöka förmå din fru att göra något hon sagt att hon inte vill.
    Gör du ändå det så är du tjatig och manipulativ. Om du själv vill kalla det för att vara ond så får det stå för dig. 

• Anonym (Oh my)

"Jag vill att hon ska hitta sin vilja"

Den meningen säger väl allt. Du vill manipulera och tjata på henne tills hon tror att det är vad hon vill. 

• Anonym (Oh my)
    Anonym (Valdemar65) skrev 2024-07-20 07:43:21 följande:

Jag har bett om positiva synpunkter men får med något enstaka undantag bara kritik och ska svara på en massa frågor. Det är tyvärr ofta så i FL, att frågeställaren ska rannsakas, istället för att få svar på sin fråga. Även detta gör mig trött på att fortsätta. 

Är du verkligen förvånad över att en man som ställer en fråga om strategier för hur han ska manipulera sin partner till att vilja samma sak som han själv vill blir ifrågasatt? 

Du har inte svarat på en enda fråga, däremot har du ändrat på förutsättning gällande ett antal, för frågan, viktiga faktorer när du blivit ifrågasatt. 
    Din fråga går inte att besvara då den i sig är rätt så otäck. 

Svar på tråden Hur få henne att prata?