Inlägg från: Anonym (Käbbel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Käbbel)

Hur få henne att prata?

Anonym (Valdemar65) skrev 2024-07-05 14:34:53 följande:
    Hur få henne att prata?

Alla sexologer och parterapeuter och andra säger att man måste prata med varandra. Om det handlar om sex måste man prata om sex. 

Det finns de som tycker att man inte ska prata, för att det minskar magin. Kalle Norwald i Gift vid första ögonkastet säger att samtalen kan ge en ny magi.

Min fru vill inte prata om sex, inte snuskprata i sängen, inte på neutral mark och tid om hur vi har det i sängen, aldrig att hon skulle säga vad hon önskar sig.

Det är klart att det måste vara frivilligt att prata, men jag vill ju så gärna att hon försöker, att hon bryter igenom sina murar. Vi har inga stora sexproblem, men jag vill ju utveckla de sidorna. Jag förstår inte varför hon inte vill.

Hur ska jag förmå henne att prata sex med mig?

Jag förstår mig inte på alla som säger att man måste prata, så fort kvinnan inte vill ha sex så läggs allt ansvar över på mannen "har du försökt kommunicera med henne?".
    Men om det var något hon velat prata om så hade hon väl gjort det, det kan liksom inte vara att hon bara inte vill ha sex?
    Kommer hon bli kåtare för att man pratar med henne?
    Och hur pratar man ens med henne när hon inte vill prata? Ska man tjata tills hon ställer upp? Det låter inte något kul alls.

Nej jag hade hellre letat efter en kvinna som VILL ha sex med mig istället för att försöka övertala en kvinna som uppenbarligen inte har intresse för det, precis som med alla andra aktiviteter, det är roligare att t.ex gå på gym med någon som vill än att försöka tjata med sig någon som inte vill det.
  • Anonym (Käbbel)
    Anonym (Lo) skrev 2024-07-09 21:24:09 följande:
    Hon kanske själv är missnöjd med sexlivet och hade velat prata om det, men kan inte för att hon inte känner sig TRYGG att kommunicera om känsliga ämnen med mannen. Hon kanske försökt prata om andra djupare ämnen med honom tidigare men inte fått gehör och därför inte känner sig trygg att blotta sig för honom. Sex ÄR ett känsligt. Det handlar om respekt och integritet. Har man inte den mentala närheten till varandra innan så kan man inte räkna med att en sådan konversation bara ska flyta friktionsfritt.
    Okej ja känner hon så då bör hon definitivt göra slut fortare än kvickt, det kan inte vara någon vits att prata när den ena inte känner sig trygg med det
  • Anonym (Käbbel)
    Anonym (Om) skrev 2024-07-09 22:46:05 följande:

Om
    du inte håller på ocj trycker på och försöker få henne att tänja sina gränser så blir det också lättare för henne att känna sig trygg med dig. Men en man som håller på och trycker på ger inte tryggheten att öppna sig. 

det du beskriver hade fått mig att stänga ner och tappa lust. Jag rycker inte om att sätta ord på fantasier och har inte en bucketlist på sexuella saker jag vill göra. Sex för mig blir bra när man är trygg tillsammans och där lyhördhet är nyckeln, vilket inte verkar finnas hos dig när du vill prata och få ett "facit" på vilka fantasier och gränser hon har.

nej, har varit med för många män som betett sig precis som du och då försvinner lusten sakta men säkert.

Då är det bra att du får hitta en man som är ok med mer traditionellt sex, och TS bör leta sig en kvinna som är mer kinky av sig!
    Ingen ska behöva känna sig tvingad till något de inte gillar
  • Anonym (Käbbel)
    Anonym (Om) skrev 2024-07-09 23:16:55 följande:

Det behöver inte vara "traditionellt sex" bara för man inte sätter sig ner och sätter upp spelregler och pratar igenom alla fantasier. Bara för man inte pratar och berättar för varandra att man gillar snuskprat under själva akten så utesluts inte det som krydda. Man provar sig fram helt enkelt och känner av med varandra, så kan gemensamma kinks växa fram naturligt. 

Det jag gillat med tidigare män är inte nödvändigtvis samma med nästa. Det jag gillar i porr är inte nödvändigtvis vad jag vill praktisera irl.

med rätt man finns det massa saker jag hade gillat att leka, men det kräver en trygghet som inte kommer från påtryckningar och övertalningsförsök. Tycker det är sjuk avtändande med män som direkt ska meddela sina kinks och likes och komma med sexuella påtryckningar. Lämnade nyligen ett förhållande med en man som jag ville utforska mer med, men som hela tiden verkade "rastlös" och ville avancera och beta av sin sexuella bucketlist innan vi ens lärt känna varandras kroppar ordentligt och funnit den där lyhördheten mellan varandra. 

Gött, då får du fortfarande hitta en man som passar dig och TS får leta efter en kvinna som passar honom
  • Anonym (Käbbel)
    Anonym (S) skrev 2024-07-10 07:50:30 följande:
    Nja...TS behöver nog först och främst lära sig att lyssna och respektera sin partners gränser.
    Det finns inget sunt förhållande i vilket manipulation ingår som ingrediens...
    Fast det är väl bättre han letar efter någon som är mer lik honom själv?
    Om han vill ha det på ett visst sätt så känns det väl dumt att han ska anpassa sig till någon som inte alls vill ha det så.
    Och då får kvinnan dessutom chans att hitta en man som är bättre för henne
  • Anonym (Käbbel)
    Anonym (S) skrev 2024-07-10 08:40:52 följande:
    Jag tror att det ganska svårt att hitta någon som är exakt som en själv och få till en långsiktig relation där man aldrig behöver kompromissa, lyssna in den andres behov eller ta hänsyn till den andres gränser.. Möjligtvis en sexdocka isåfall...med nya AI-tekniken kan den säkert sexprata också...
    Skönt ändå! Då slipper kvinnor slösa sin tid på killar som de tycker är konstiga!
  • Anonym (Käbbel)
    Anonym (S) skrev 2024-07-10 15:18:52 följande:
    Nu är ju TS  en man som vill att frun ska förmås göra som han vill...så jag vet ju inte riktigt hur du kom till den slutsatsen, att problemet är att kvinnor tycker att killar är konstiga....
    Finns inget som tyder att TS fru uttryckt något sådant...Utan enbart uttryckt att HON inte vill....Vilket man kan tycka är normalt i ett sunt förhållande....
    Men då är det så fördelaktigt att mannen kan skaffa sig en sexdocka så slipper frun ha sex som hon inte vill ha! 
Svar på tråden Hur få henne att prata?