Hur få henne att prata?
Alla sexologer och parterapeuter och andra säger att man måste prata med varandra. Om det handlar om sex måste man prata om sex.
Det finns de som tycker att man inte ska prata, för att det minskar magin. Kalle Norwald i Gift vid första ögonkastet säger att samtalen kan ge en ny magi.
Min fru vill inte prata om sex, inte snuskprata i sängen, inte på neutral mark och tid om hur vi har det i sängen, aldrig att hon skulle säga vad hon önskar sig.
Det är klart att det måste vara frivilligt att prata, men jag vill ju så gärna att hon försöker, att hon bryter igenom sina murar. Vi har inga stora sexproblem, men jag vill ju utveckla de sidorna. Jag förstår inte varför hon inte vill.
Hur ska jag förmå henne att prata sex med mig?
Men om det var något hon velat prata om så hade hon väl gjort det, det kan liksom inte vara att hon bara inte vill ha sex?
Kommer hon bli kåtare för att man pratar med henne?
Och hur pratar man ens med henne när hon inte vill prata? Ska man tjata tills hon ställer upp? Det låter inte något kul alls.
Nej jag hade hellre letat efter en kvinna som VILL ha sex med mig istället för att försöka övertala en kvinna som uppenbarligen inte har intresse för det, precis som med alla andra aktiviteter, det är roligare att t.ex gå på gym med någon som vill än att försöka tjata med sig någon som inte vill det.