Inlägg från: Anonym (Man 53 år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man 53 år)

Hur få henne att prata?

Hej!
    Jag önskar att hade ett avgörande svar på dina funderingar men det har jag tyvärr inte..

In min egen relation, gift sedan länge har vi som ni en bra relation och inga större bekymmer med sexlivet men såklart kan det ändå finnas behov av att det diskutera och prata.

Som jag ser det är det verkligen att ta ansvar för den relation som man har, att man delar med sin partner hur man känner och vad man kan göra för varandra för att relationen i alla avseenden blir bättre och där ingår såklart även sexlivet eftersom det för nästan alla också är en viktig del av livet.

Förklara för henne hur du känner, i ett jag perspektiv, och försök till varje pris att skuldbelägga för då lär det låsa sig än mer. 

Mitt förslag: visa henne den här tråden, så får hon läsa ditt , mitt och förhoppningsvis flera kommande inlägg om saken. Kanske värt att testa!

Min fru är fostrad att inte prata om sånt. Jag har försökt många gånger och förklara det här med att det är ansvarstagande att också prata om den delen av relationen men får inget/ dåligt gehör. 
    Det jag tror möjligen kan vara en begränsande faktor för många är att man på nåt sätt tänker att det liksom riskerar att ta bort nån stämning om man sätter ord på saker, det blir inte naturligt om man har pratat om innan att det här ska vi göra (eller det här vill jag inte göra, minst lika viktigt).

Det som skedde hos oss för några år sedan, när vi levt i jättemånga år tillsammans, var att hon, oväntat för henne och oväntat för mig, tillät sig själv att våga testa lite försiktigt att använda rollspel vid sex.

Numer ägnar vi oss åt lättare BDSM emellanåt, framförallt den delen att hon blir bunden och fixerad samt styrd och lätt dominerad av mig i ett rollspel. 
    Det här har berikat vår relation jättemycket, vi är närmare varandra och numera också mer öppna mot varandra och hon kan i sin undergivna roll släppa lite på den här rädslan att tala om sex..Det är ju också nödvändigt av säkerhetsskäl vid bondage att man kommunicerar.
    Dessutom är det verkligen en kick och mycket härlig känsla att se hur mycket mer hon njuter av sexet när vi leker i rollspelet. Hon tillåter sig själv att gå utanför sin tillknäppta sexuella zon när vi busar i BDSM lekarna.

Med detta menar jag inte att ni ska satsa på BDSM om det inte känns aktuellt, det är definitivt inte för alla, men det är intressant att hon har lättare i rollspelet att öppna sig och berätta mer då. 

Lycka till!

/ Man och make 

Svar på tråden Hur få henne att prata?