Inlägg från: Anonym (Förklimakteriet?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förklimakteriet?)

Mår dåligt - Förklimakteriet?

Är 42 år och har sen ca ett år tillbaka fått en del symtom som t ex Rosacea (rodnad och plitor i ansiktet) från att ha lite lätt acne sen tonåren byttes det ut mot rosacea i stället. känner mig ofta varm i ansiktet och har klåda/sveda. Brukade älska att bada men typ inte längre pga känner mig varm från bröstet och uppåt. 

Mensen är typ som förut. Inga torra slemhinnor. Men känner mig trött och seg. Inte samma GO i mig som tidigare. Gått upp lite i vikt. 

Någon som känner igen sig? Vad kan man få för hjälp/behandling? 

• Svar på tråden Mår dåligt - Förklimakteriet?
  • Anonym (Förklimakteriet?)
    Anonym (Förklimakteriet?) skrev 2024-07-02 17:27:06 följande:
    Mår dåligt - Förklimakteriet?

Är 42 år och har sen ca ett år tillbaka fått en del symtom som t ex Rosacea (rodnad och plitor i ansiktet) från att ha lite lätt acne sen tonåren byttes det ut mot rosacea i stället. känner mig ofta varm i ansiktet och har klåda/sveda. Brukade älska att bada men typ inte längre pga känner mig varm från bröstet och uppåt. 

Mensen är typ som förut. Inga torra slemhinnor. Men känner mig trött och seg. Inte samma GO i mig som tidigare. Gått upp lite i vikt. 

Någon som känner igen sig? Vad kan man få för hjälp/behandling? 

Tack för svar!

Vadd för slags behandling för rosacean har funkat för dig? Jag är utbildad hudterapeut och jobbar numera på apotek som rådgivare så jag har lite koll och vet vad jag inte ska använda osv. 

Känner dock att det receptfria inte räcker till, men många läkare på vårdcentralen osv är så dåligt insatta så jag vill gärna veta lite vad som verkligen funkar etc. 

Svar på tråden Mår dåligt - Förklimakteriet?