• Anonym (K)

Kostnad för utredning

Anonym (Rå) skrev 2024-07-01 17:41:08 följande:
    Vi vill göra en utredning för att få besked om diagnos. 

Vi vill ha en diagnos för att kunna få rätt hjälp i förskolan och så småningom (när barnet kommer till den åldern) i skolan samt förstås för att själva bättre kunna reda ut hur vi kan hjälpa vårt barn hemma.
    Om ni misstänker diagnos och inte får utredning än kan jag rekommendera er att söka till en förskola med mindre barngrupper om ni har den möjligheten. Vi bor i en stor stad och kan välja bland många förskolor. Ena barnet gick på en stor förskola, i hennes grupp fanns ett barn med svårigheter han var som en 1-2 åring fast i en 5årings kropp. Jag tyckte synd om honom för den stora förskolan var inte anpassad för honom. Många gånger jag kom dit och hämtade mitt barn och det barnet satt ute i hallen antingen ensam eller med en annan vuxen. 

Till det andra barnet valde vi en privat förskola med max 30 barn. Väldigt stor skillnad i hur personal är mot barn, hur barnen är, hur verksamheten funkar med kommunikation och hur informerad vi blir. Vi är jättenöjda. Skillnaden är enorm.
Svar på tråden Kostnad för utredning