Inlägg från: Anonym (Alla goda ting är tre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alla goda ting är tre)

    BF i mars 2025

    Usch, Tea - hoppas verkligen allt ser bra ut idag! Jag blödde en del min förra graviditet, särskilt efter sex, men det gick bra ändå.

  • Anonym (Alla goda ting är tre)

    Jag gjorde VUL som faktiskt blev UL idag i 8+1. Allt var precis som det skulle! Mycket tacksam 🙏

  • Anonym (Alla goda ting är tre)
    Anonym (Tea) skrev 2024-08-10 11:24:15 följande:

    Var ju på ultraljud häromdagen på grund av blödning och fick LIVETS chock?. Det var inte bara ett tickande hjärta utan TRE!!!! Dom tror det är enäggstrillingar men eventuellt enäggstvillingar och en till. Fick en ny tid på måndag så dom kan kolla mer noga då jag hade lite av en akuttid nu eftersom jag blödde. Ska vara med en läkare då också. Dom vet inte vad blödningen beror på och jag blöder fortfarande? dom tror det kan vara missfall på gång men häromdagen så levde alla tre. I så fall kan det bli missfall på en eller alla tre. Så är så sjukt orolig fortfarande. Och orolig för att det är tre! Rynkar på näsan 


    Men oj vilken överraskning! Hur kunde det bli så?? Måste ju vara jätteovanligt. Men spännande ändå! Uppdatera gärna när du har varit där imorgon. Hoppas allt ser bra ut med de små liven.
  • Anonym (Alla goda ting är tre)
    Anonym (Tea) skrev 2024-08-12 16:15:09 följande:

     


    Bra fråga!! Spontan trillinggraviditet 😂 Hade INTE det på min bingobricka för livet så att säga? så sjukt!! Har fortfarande inte fattat det.

    Var hos läkaren i förmiddags och allt såg bra ut än så länge och vi såg tre pickande hjärtan. Det är enäggstvillingar + en till, så två av dom delar moderkaka och en har en egen. Kommer få gå på ultraljud varannan vecka framöver. Jag blöder fortfarande men den här läkaren kunde inte heller se vart blödningen kommer ifrån. Risken för missfall är ganska hög eftersom det är flerbörd så kommer ju konstant oroa mig för missfall nu fram tills dom kommer till en vecka där dom faktiskt skulle överleva utanför magen? Hjälper inte att jag blöder. Ush är så orolig!! 


    Galet! Bra att de kommer att ha noga koll. Grattis! Händerna fulla om sisådär 7 månader då 😅
  • Anonym (Alla goda ting är tre)
    Rosen3 skrev 2024-08-12 17:25:25 följande:

    Jag hoppar ur den här tråden, fick precis reda på ultraljudet att jag fått missfall igen (6:e missfallet nu) :( 

    Lycka till ni andra!


    Väldigt tråkigt att höra Rosen3! ❤️
  • Anonym (Alla goda ting är tre)
    Idaho1989 skrev 2024-08-13 12:32:41 följande:

    Lämnar tyvärr också tråden, började blöda lite grann i helgen, fick konstaterat missfall idag. Skulle varit i veckan 7+3 men det verkade ha slutat utvecklas i v 6+3-4. Andra missfallet, just nu känns allting hopplöst, men varmt lycka till för er alla andra ❤️


    Så himla tråkigt, Idaho. Jag beklagar verkligen ❤️
  • Anonym (Alla goda ting är tre)
    Anonym (Tea) skrev 2024-08-13 13:17:17 följande:

     


    Haha ja? helt sjukt 😅 Hoppas bara att allt går bra.

    Hur mår du? Har du några symtom? 😅


    Jag mår fan rätt piss 😅 Illamåendet är konstant under dagarna, värst på morgonen då jag oftast kräks lite. Har börjat jobba den här veckan PLUS har alla barn här hemma (mitt plus partnerns två och vår gemensamma ettåring) så jag är helt slut varje dag. Går och lägger mig 20-21, då mina kvällssymtom börjar komma: sura uppstötningar in absurdum. Vidrigt, känns som det brinner i magen. Vecka 8+6 idag, ber en stilla bön att det värsta snart ska vara över.

    Hur mår alla andra?
  • Anonym (Alla goda ting är tre)

    Också så nyfiken! Hur går det för dig, heltforvirrad?

  • Anonym (Alla goda ting är tre)
    Heltforvirrad skrev 2024-08-18 18:18:25 följande:
    Går bra tror jag , gick in i vecka 11 idag , hur går det för dig ?
    Gött! Inga jobbiga symtom? När har du kub?

    Jag är mitt i vecka 10 och mår skit. Allt har eskalerat, kräks nu flera gånger om dagen, morgnar och eftermiddagar är jobbiga. Räknar ner dagarna till vecka 12-13 då det brukar lätta liiiite för mig, men tiden sniglar sig fram tycker jag.
  • Anonym (Alla goda ting är tre)
    Heltforvirrad skrev 2024-08-19 08:56:02 följande:
    har hypermesis men börjat lätta med spyorna denna vecka vilket gör att man automatiskt oroar sig , har kub 5 september Duda?
    Jag förstår, men hcg ska ju peaka i vecka 9-10, så det är säkert helt i sin ordning. Jag längtar nu efter att det ska sluta, det här, men jag kommer säkert också noja när det lättar. Iaf om det är före kub, som jag ska göra den 12 september. Hoppas dock att vi ska kunna lyssna på hjärtat redan nästa vecka, i vecka 11+0, det gjorde vi min förra grav, och det lugnade en del.
  • Anonym (Alla goda ting är tre)
    Anonym (En runda till) skrev 2024-08-21 15:37:35 följande:

    Alltid lugnande (alla goda ting är tre)
    ska till bm på måndag. Hoppas lite på de med, men risken är låg, är bara i vecka 10+4 då. 


    måste bara fråga, är de fler som slutat med snus eller cigaretter?
    drog på mig vitt snus som en last nu de senaste året. Jösses, känns som en fix idé bara att få stoppa in något. Men hur Går det för er? 


     


    Ja, hon sa sist till mig att vi försöker i två minuter, men du ska absolut inte oroa dig om vi inte hittar nåt, för det kan vara svårt så här tidigt. Sen tog det kanske en minut.
  • Anonym (Alla goda ting är tre)
    Heltforvirrad skrev 2024-08-21 17:07:27 följande:
    Har ett privat ultraljud inbokat imorgon , fick det i födelsedagspresent av sambon pga ångesten , väntar även på en dopper med då det lugnade mig med mina två andra barn. 
    Härligt! Du får skriva hur det går ☺️
  • Anonym (Alla goda ting är tre)
    Anonym (En runda till) skrev 2024-08-27 20:10:27 följande:

    12/9 då är jag i v 13+0


    Exakt samma dag för kub och exakt samma dag är jag i. Tihi. Också nojig... Är 35 och är orolig att åldern ska dra ner resultatet. Men förhoppningsvis är allt ok.
  • Anonym (Alla goda ting är tre)

    Kub avklarat! Allt såg toppen ut och jag blev framflyttad tre dagar, så är nu i 13+3 med bf 16 mars. Så glad ☺️

  • Anonym (Alla goda ting är tre)
    planerar barn123 skrev 2024-09-14 16:47:49 följande:

    Har också gjort mitt KUB i veckan och allt såg bra ut. Blev framflyttad 7 dagar enligt MVC beräkning och 4 dagar enligt min egen gissning, har nu BF 19 mars.
    Det känns lite kluvet eftersom vi brukar åka till kyrkogården varje månad den 19:e då det är mitt första barns födelsedag (fast han föddes 19 juli). Nu räknas jag mest ner till RUL och hoppas att det också kommer se bra ut.


    Skönt att allt såg bra ut. Förstår att det känns speciellt med samma bf-dag som ett änglabarn, om än en annan månad. Det är ju liten sannolikhet att bebisen kommer exakt på bf (4%, tror jag), så om denna skulle göra det får ni kanske se det som en hint från ovan ❤️
Svar på tråden BF i mars 2025