• Anonym (pizzaälskare)

    Beställa pizza med två dagars mellanrum?

    Så... ny pizzeria öppnad i närområdet, första pizzerian vi har med hemkörning.

    Är inte en pizzafantast egentligen men nu den senare tiden har det blivit fler kanske än vad jag hade tänkt. Tror det blivit en hemkörd pizza minst en gång i veckan under en månads tid.

    I fredags blev det stressigt då jag skulle iväg hela lördagen, då blev det pizza.
    Igår var jag borta.
    Idag kom jag hem för en stund sedan, med noll sug på att ställa mig vid spisen sitter jag nu och funderar på att beställa pizza idag igen.

    Men jag skäms så otroligt mycket inför pizzabudet, alltså jag skäms rejält. Har sådan ångest nu för att jag tycker det är så jobbigt, vad tänker de om mig? 

    Finns det någon här som beställer hem mycket mat? Hur hade ni känt ifall ni beställde så tätt in på? Risken är ju att man blir kunden som grabbarna på pizzerian skrattar åt.

    Obs. Har inga barn, är ensam, så jag utsätter ingen annan för taskiga matvanor.

  • Svar på tråden Beställa pizza med två dagars mellanrum?
  • Anonym (U)

    Har inte råd
    Men om jag hade det så skulle jag ej orka bry mig om vad de tänkte. Du betalar för det som vilken tjänst och vara som helst. 


     

  • Anonym (Självhämtaren)

    Jo, men jag känner en viss skam när jag beställer med hemleverans, för det är ju allmänt känt att pizzabuden har så dåliga arbetsvillkor och att använda tjänsten känns som att man utnyttjar folk, så jag brukar ta cykeln och hämta pizzan själv istället.

  • Aliona

    Jag skulle gissa att de bara blir glada för en så bra kund. Varför skulle de göra pizza om de skrattar åt dem som äter dem? 

  • Aliona
    Anonym (Självhämtaren) skrev 2024-06-30 16:34:59 följande:

    Jo, men jag känner en viss skam när jag beställer med hemleverans, för det är ju allmänt känt att pizzabuden har så dåliga arbetsvillkor och att använda tjänsten känns som att man utnyttjar folk, så jag brukar ta cykeln och hämta pizzan själv istället.


    Man kan också ge dricks, om man nu av någon anledning inte vill eller kan hämta själv. 
  • Anonym (Självhämtaren)
    Aliona skrev 2024-06-30 16:37:29 följande:
    Man kan också ge dricks, om man nu av någon anledning inte vill eller kan hämta själv. 
    Men om man inte är invalidiserad så kan man bara hämta pizzan själv. Då slipper man finansiera en verksamhet som utnyttjar människor och kan äta sin pizza med lite bättre samvete.
  • Anonym (Ok)

    Det du vill är alltså att folk på FL ska prata bort ditt hälsosamma samvete?

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Självhämtaren) skrev 2024-06-30 16:34:59 följande:

    Jo, men jag känner en viss skam när jag beställer med hemleverans, för det är ju allmänt känt att pizzabuden har så dåliga arbetsvillkor och att använda tjänsten känns som att man utnyttjar folk, så jag brukar ta cykeln och hämta pizzan själv istället.


    Eller så vill de att du använder tjänsten så de får ha kvar sina jobb. De jobbar där frivilligt. Antagligen behöver de jobba där för ekonomins skull. Att de blev varslade för att folk inte använder tjänsten skulle väl knappast gynna dem va? 

    TS, de är nog bara glada att du beställer. Hela deras verksamhet hänger på att folk beställer deras mat och de bryr sig inte om någon beställer mycket, tvärtom det är väl bara bra och stammisar är en trygghet. 
  • Anonym (Självhämtaren)
    Anonym (Hm) skrev 2024-06-30 16:42:00 följande:
    Eller så vill de att du använder tjänsten så de får ha kvar sina jobb. De jobbar där frivilligt. Antagligen behöver de jobba där för ekonomins skull. Att de blev varslade för att folk inte använder tjänsten skulle väl knappast gynna dem va? 

    TS, de är nog bara glada att du beställer. Hela deras verksamhet hänger på att folk beställer deras mat och de bryr sig inte om någon beställer mycket, tvärtom det är väl bara bra och stammisar är en trygghet. 
    Så kan du resonera om du vill försvara prostitution också. Mitt civilkurage är väl lite starkare än ditt.
  • Anonym (gg)

    Har jobbat på pizzeria, det finns de som äter det nästan varje dag till lunch, ät pizza!

  • Anonym (pizzaälskare)
    Anonym (Självhämtaren) skrev 2024-06-30 16:55:23 följande:
    Så kan du resonera om du vill försvara prostitution också. Mitt civilkurage är väl lite starkare än ditt.
    Den här pizzerian levererar dock sina egna pizzor, alltså inte via Foodora.
Svar på tråden Beställa pizza med två dagars mellanrum?