• Anonym (pizzaälskare)

Beställa pizza med två dagars mellanrum?

Så... ny pizzeria öppnad i närområdet, första pizzerian vi har med hemkörning.

Är inte en pizzafantast egentligen men nu den senare tiden har det blivit fler kanske än vad jag hade tänkt. Tror det blivit en hemkörd pizza minst en gång i veckan under en månads tid.

I fredags blev det stressigt då jag skulle iväg hela lördagen, då blev det pizza.
    Igår var jag borta.
    Idag kom jag hem för en stund sedan, med noll sug på att ställa mig vid spisen sitter jag nu och funderar på att beställa pizza idag igen.

Men jag skäms så otroligt mycket inför pizzabudet, alltså jag skäms rejält. Har sådan ångest nu för att jag tycker det är så jobbigt, vad tänker de om mig? 

Finns det någon här som beställer hem mycket mat? Hur hade ni känt ifall ni beställde så tätt in på? Risken är ju att man blir kunden som grabbarna på pizzerian skrattar åt.

Obs. Har inga barn, är ensam, så jag utsätter ingen annan för taskiga matvanor.

• Svar på tråden Beställa pizza med två dagars mellanrum?
  • Anonym (Hh)

Jag tänker likadant när jag köper mycket skräp. 
    Kan vara att kassörskan på Ica ska se att jag köpt läsk, eller så här många läsk, nu igen. Brukar tänka det när jag pantat och köper ny läsk, eller chips på en tisdag. Att de ska döma mig 🙈
    Så jag förstår precis vad du menar.
    Men nu har du ju inga barn med dem, så spelar roll vad de tycker. 

• Anonym (U)

En gång när jag var tonåring så kommenterade en kassör när jag köpte mycket godis. Typ - oj bara godis idag?. 

• chriparkk
    Anonym (Självhämtaren) skrev 2024-06-30 16:55:23 följande:
    Så kan du resonera om du vill försvara prostitution också. Mitt civilkurage är väl lite starkare än ditt.

Ofta är det trasiga själar med psykisk ohälsa som prostituerar sig för att finansiera ett missbruk. Att jämnföra ett foodorabud med prostitution är inte seriöst.

Dessutom handlar det knappast om "civilkurage".

• Anonym (Självhämtaren)
    chriparkk skrev 2024-06-30 17:57:17 följande:

Ofta är det trasiga själar med psykisk ohälsa som prostituerar sig för att finansiera ett missbruk. Att jämnföra ett foodorabud med prostitution är inte seriöst.

Dessutom handlar det knappast om "civilkurage".

I båda fallen är det människor som blir utnyttjade och det vill jag inte medverka till. Jo, det handlar om civilkurage.
  • Anonym (U)
    Anonym (Självhämtaren) skrev 2024-06-30 18:07:09 följande:
    I båda fallen är det människor som blir utnyttjade och det vill jag inte medverka till. Jo, det handlar om civilkurage.
    Dock snäppet bättre än alternativet, vara hemlös pga ingen inkomst. Kanske pluggar de under tiden för att få bättre förutsättningar 
  • Anonym (Självhämtaren)
    Anonym (U) skrev 2024-06-30 18:15:09 följande:
    Dock snäppet bättre än alternativet, vara hemlös pga ingen inkomst. Kanske pluggar de under tiden för att få bättre förutsättningar 
    Återigen, det argumentet kan användas för att försvara prostitution också. Har man ingen inkomst så vänder man sig till socialtjänsten. Den typen av jobb hör inte hemma på svensk arbetsmarknad.

Civilkurage = agera för att förändra en situation där det pågår förtryck.

Vad är civilkurage? | Vardagens civilkurage
  • Anonym (U)
    Anonym (Självhämtaren) skrev 2024-06-30 18:21:47 följande:
    Återigen, det argumentet kan användas för att försvara prostitution också. Har man ingen inkomst så vänder man sig till socialtjänsten. Den typen av jobb hör inte hemma på svensk arbetsmarknad.

Civilkurage = agera för att förändra en situation där det pågår förtryck.

Vad är civilkurage? | Vardagens civilkurage
    Lite skillnad på att sälja sin kropp och köra runt i en bil dock. Man mår inte bra av att gå på soc heller, jag har gjort det en gång och det var hemskt, man behandlades som skit och behövde ständigt vara orolig att de inte skulle betala ut i tid eller att pengarna inte skulle räcka
  • Tow2Mater
    Anonym (pizzaälskare) skrev 2024-06-30 17:03:31 följande:
    Den här pizzerian levererar dock sina egna pizzor, alltså inte via Foodora.
    Fråga om de ger rabatter efter man koper visst många. En del kan ha typ klippkort, att man får den tioende gratis typ.
  • Anonym (Ella)

Jag tror att pizzabudet äter pizza oftare än vad du gör.  :)

• Anonym (korven)
    Tow2Mater skrev 2024-06-30 18:59:26 följande:
    Fråga om de ger rabatter efter man koper visst många. En del kan ha typ klippkort, att man får den tioende gratis typ.
    SkålSkrattande
Svar på tråden Beställa pizza med två dagars mellanrum?