Inlägg från: Anonym (Li) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Li)

Sälja radhus bostadsrätt hjjjjääälllp

Vi gar haft vårt radhus ute i en månad en bostadsrätt i en relativt stor stad i Sverige inte långt från vattnet i bara 10 år gammalt . Vi hade en köpare men de drog sig ur 5 min innan vi skulle skriva o det gick fort blev 7 intressenter redan innan Hemnet annons. Ni har vi haft 4 visningar i säkert 20 st på visning men det går segt i vi har ett hus som vi inte får köpa innan vi sålt vårt ...

Har ni tips på vad vi kan göra? Kan man själv göra något? Mäklarna gå på sem nu o är inte engagerade alls kan man lägga ut på blocket kan man lägga ut någon annanstans ? Ge mig tips, alla som varit här har tyckt om det men vi vill ha snabb affär o helst skriva med särskilda villkor . Det får vi nog ta bort nu . Det vi har emot oss är att föreningen bara består av 3 st men de som lagt bud har fått lång dock en varning från banken

• Svar på tråden Sälja radhus bostadsrätt hjjjjääälllp
  • Anonym (Li)
    Anonym (Husägare) skrev 2024-06-30 13:53:55 följande:

Några tankar.
    Föreningen är högt belånad.
    Boendet känns inklämt.
    Konstig planlösning.
    Priser
    Varför ska ni flytta.
    För vem passar BR.
    Är den neutral och med tilltalande inredning.

Huset är nytt o fint en hörntomt, alla som varit här har tyckt att det varit jättefint. Det finns ingen hög belåningsgrad på föreningen men banken skrämmer upp med att föreningen är liten. Eftersom ivi inte får köpa huset vi vill ha med villkor så behöver vi verkligen sälja nu. Mäklaren säger att vi trodde nog kommer sälja intresset har varit stort men finns det något mer jag kan lägga ut den på? Blocket facebookgrupp ??? Jag vill bara göra något är desperat.Huset vi vill ha är dyrt o inte jättemånga spekulanter dock kan det ju komma en köpare när som. Så snälllla tips 
  • Anonym (Li)
    Anonym (B) skrev 2024-06-30 14:08:05 följande:

Så många intressenter och visningsbesökare och bara EN som velat köpa...? Låter inget vidare. Sommaren är en dålig period att sälja hus så antingen sänka priset eller avvakta till hösten.

Känns som att ni är desperata att sälja och det kommer köparna sniffa sig till på fem minuter och ge mycket lägre bud än önskat. Skulle råda er till att tänka om och ta det lugnt. Ni råkar ha hittat ett hus innan ni har sålt ert eget och det blir tyvärr fel ordning.

Tack verkligen bra tips du kom med. Ibland underbar jag varför man lägger energi på att svara på något om ingen ens frågat💃💃
Svar på tråden Sälja radhus bostadsrätt hjjjjääälllp