Urinvägsinfektion och antibiotika
Anonym (Nej!) skrev 2024-06-29 05:49:48 följande:
Det är INTE bra att ha urinvägsinfektion när man är gravid heller! Ring till VC/1177 och förklara din situation och be om råd! Du kanske kan få en annan typ av antibiotika (så du inte får svamp) eller så kan du få andra rpd hur dubsks göra. Tranbärsjuice/citronvatten? Ibland hjälper sånt, ibland måste man ha antibiotika för att verkligen bli av med det. Och du vill ju verkligen bli av med det om du håller på / är gravid! Kontakta vården! Skruv inte här!!
Nej, jag vet, och självklart kommer jag att kontakta vården om det går för länge utan att det går över. Men jag har bara haft det i två dagar, så jag tänkte se om jag kunde få det att gå över själv. Kör på husmorsknepen med tranbärsdricka och mycket vätska generellt. Nu känns det bättre igen. Det står ju på 1177 att det ofta går över av sig själv inom en vecka och att det brukar bli bättre efter tre dagar. Och gravid är jag ju inte ens än, har ju inte ens ett embryo som fäst 🙈 Men tack för input, ringer vården på måndag om det ej är mycket bättre.