Ungängesföräldern orkar inte hjälpa till att få barnet blöjfri och motarbetar oss
Söker tips. Min 2 åring bor hos mig och jag har ensam vårdnad. Pappan har umgänge. Jag och min sambo har lyckats få henne blöjfri på dagen. Hon t.o.m bajsade på pottan. Hon var jätteduktig. Det enda var att innan hon bajsade på pottan så hände det att hon kissade på sig då och då. Men det är ju ingen katastrof. Hennes pappa försökte också med pottan, gick lite svårare där men tillslut så började hon acceptera pottan hos honom. På förskolan funkar pottan jättebra. Men hennes pappa tycker inte hon är redo för att bli blöjfri eftersom hon kissade på sig ibland. Han sa "jag orkar inte, hos mig ska hon ha blöja". Jag säger att jag orkar inte heller torka alla gånger men jag måste göra sånt jag inte orkar för kag är förälder. Men hur som helst han sket fullständigt i det. För två månader sedan kunde hon gå dagar utan att varken kissa och bajsa på sig. Sen pappan har börjat med blöja igen så kissar och bajsar hon på sig varje dag och verkar inte bry sig heller. Hon är hos pappa en eftermiddag i veckan och sover där en natt varannan vecka. Ibland när han vill så har han fått ha henne mer.
Vad kan jag och min sambo göra för att få henne blöjfri igen? Känns som vi måste börja om igen. Eller ska vi våga låta henne gå helt näck nertill hon tycker inte om att bajsa på sig då. Köpa kisskydd i sängen och hon sover utan pyamas? Känner mig förtvivlad när vi var lediga en vecka om kämpade och fick resultat men nu tillbaka på ruta 1?
Kan också tillägga att pappan inte orkar med mycket annat också så som att gå och och leka med barnen, skjutsa på kalas, titta till 2 åringen (det får stora barnet göra), orkar inte laga mat.
Kan också tillägga att pappan inte orkar med mycket annat också så som att gå och och leka med barnen, skjutsa på kalas, titta till 2 åringen (det får stora barnet göra), orkar inte laga mat.