Anonym (Tyvärr) skrev 2024-06-28 22:47:12 följande:
Nej det är det inte. Du måste för det första låta honom vara förälder på sina villkor. Jag skulle bli förvånad om han skulle tillåta det alls faktiskt, de flesta män skulle nog säga nej. Och du åker ju hem sedan, eller tänkte du vara med under varje umgängestillfälle tills barnet är blöjfritt? Du förstår väl själv att detta inte är rimligt.
Fundera på om ni ska ta ett medlingssamtal hos Familjerätten. Jag tycker det är, ja inte barnmisshandel, men fel iaf mot dottern att motverka hennes utveckling så här.
Det skulle jag inte bli förvånad över. Han ställer ibland in träffar för han inte orkar. Eller om han går miste om tid och jag erbjuder annan tid så tackar han nej. Jag tror han vill ha barnet för att hans pappa vill träffa henne. Han har dessutom råkat försäga sig någon gång, att han inte behöver ha barnet för att hans pappa skulle träffa en kompis. Han favoriserar det äldsta barnet. Så jag tror inte han har emot annat upplägg. Han har dessutom sagt att jmhan inte vet hur mycket han vill vara delaktig eller om han ens vill det. Jag tycker det hela är sorgligt att han inte verkar ha större intresse men jag försöker uppmuntra till umgänge för dotterns skull och hoppats på att han ska få ett band till henne och vilja ha henne mer.
Han är extremt lat och var det redan på den tiden vi var ihop. Alla beslut han fattar är för sin egen skull, aldrig för barnens. Sen nör stora barnet kommer hem till oss och berättar vad pappa gör eller har sagt så tappar jag ibland hakan. Även andra vuxna har reagerat på det stora barnet berättar.
Ja familjerätten har jag också tänkt på faktiskt