Inlägg från: Anonym (Hitta rätt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hitta rätt)

Snälla hjälp mig, vill må bra och vara framgångsrik

Ja det går att vara framgångsrik och lycklig men högst osannolikt om man har en personlighet där man lätt får ångest. Då gäller det att satsa på hjärtat för att bli lycklig och skippa framgången. Med det menar jag inte att man inte ska jobba. Utan att man väljer ett jobb där man aktivt hjälper människor så man känner att man gör skillnad. Det ger en känsla av att människor räknar med en och att man har en betydelse. 

För att man ska må bra gäller det att sätta upp moraliska regler att följa som man helatiden går tillbaka till. Då blir konsekvensen av något som får en att må dåligt lättare. Eftersom du kan referera till att du gjort moraliskt rätt även om alla människor inte uppskattar det. Efter ett tag kommer du kunna såla bort människor som inte passar din moral och omringa dig av sådana som gör det.

Det betyder inte att de andra människorna är dåliga men om man har en personlighet där man lätt mår dåligt finns vissa personligheter som inte kan bemöta dessa människor bra i en nära relation. Människor kan ibland vara för olika helt enkelt. 

Det kommer ta lång tid, hoppas det kan hjälpa dig på vägen. 

Svar på tråden Snälla hjälp mig, vill må bra och vara framgångsrik