• Anonym (Lina)

Arg på min bästa vän

Är så arg och besviken på min bästa vän. Vi har i flera år pratat om att när vi får barn så ska vi vara gravida samtidigt och barnen ska växa upp tillsammans och bli bästa vänner. Men nu är hon tydligen gravid och jag har 2 år kvar på min utbildning så jag kan inte bli gravid nu. Och hon tänker inte göra abort. Hon säger att hon trodde att vi bara skojade om det och att hon inte tog det på så stort allvar, att det bara hade varit roligt om det blev att vi fick barn samtidigt men att hon inte brydde sig om det blev så eller inte. Förstår inte hur hon kan säga så när vi har pratat om det sen vi gick i gymnasiet. Är så förbannad och har blockat henne på alla sociala medier. Kommer krävas en riktig ursäkt från hennes sida om jag någonsin ska förlåta henne. 

• Svar på tråden Arg på min bästa vän
  • Anonym (Selma)

Fredag kom tidigt denna vecka!

Fast jag känner någon som verkade sur när en bekant fått barn i hög ålder - de hade tydligen pratat om "vi kvinnor som inte har barn", och denna person lät som om hon tyckte att den andra var en svikare som skaffade barn till slut. Och de var ändå inte direkt vänner, mer bekanta. 

• Anonym
    Anonym (Lina) skrev 2024-06-27 10:39:14 följande:

Kommer krävas en riktig ursäkt från hennes sida om jag någonsin ska förlåta henne. 

Hur tror du att utsikterna för det är? Att hon prioriterar dig över barn och familj och ber om ursäkt för sitt eget barn?
    Verkar det vettigt?

Du får nog ge upp den förhoppningen och inse att det är du som är kvar i Barbie-mentaliteten.
  • Anonym (RosaDrömmar)

Ja låt oss alla ta detta uppenbara bete

• Anonym (Eh)

Är du på riktigt eller....?

• Anonym (Lina)
    Anonym skrev 2024-06-27 12:18:50 följande:
    Hur tror du att utsikterna för det är? Att hon prioriterar dig över barn och familj och ber om ursäkt för sitt eget barn?
    Verkar det vettigt?

Du får nog ge upp den förhoppningen och inse att det är du som är kvar i Barbie-mentaliteten.
    Be om ursäkt för att hon ljög i flera år! 
  • Anonym (What)

...så om scenariot istället varit att båda försökt, men bara du blev gravid, så hade du gjort abort för att hon inte kunde bli gravid?
    Det här var det värsta och mest omogna jag hört. Var klar över att du kan mista din bästa vän genom ditt beteende. Det är väl superbra att ha en vän som varit gravid och fött barn.
    När det gäller den typen av "löften" så skulle jag inte heller ha tagit det på allvar, precis som din kompis.

• Freddie K

Den här tråden kan ju inte vara på riktigt! Tråkigt att man har det behovet av att starta en sån här tråd. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Mimosa86
    Anonym (Lina) skrev 2024-06-27 10:52:17 följande:
    Ett löfte är ett löfte oavsett vad det handlar om 
    Var hennes man/kille också med på det här löftet i gymnasiet? För detta berör ju  han med och han kanske inte har samma lust att vänta in din examen innan han får bli pappa
  • Pundran

Hej

Jag tycker att kompisen borde vara mer "förstående". Kanske talat om planerna innan och förklarat vad hon kände och bett om ursäkt för att hon inte kunde hålla löftet.

• Anonym (Herre)

Vad jag tänkte, och även sade högt, när jag läste igenom din trådstart. Hon är ju sjuk i huvudet (du dvs). 

Ställer mig tveksam till att du har skrivit en seriös träd TS. För din reaktion och handling avviker så pass ifrån vad som är normalt. Om detta mot all förmodan verkligen är på riktigt, så kan jag känna att bra att du avlägsnat dig ifrån din väns liv. Så hon kan få leva sitt liv utan en knäpp väninna som helt uppenbarligen har en skruv lös. 

Svar på tråden Arg på min bästa vän