Inlägg från: Anonym (Lina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lina)

Arg på min bästa vän

Är så arg och besviken på min bästa vän. Vi har i flera år pratat om att när vi får barn så ska vi vara gravida samtidigt och barnen ska växa upp tillsammans och bli bästa vänner. Men nu är hon tydligen gravid och jag har 2 år kvar på min utbildning så jag kan inte bli gravid nu. Och hon tänker inte göra abort. Hon säger att hon trodde att vi bara skojade om det och att hon inte tog det på så stort allvar, att det bara hade varit roligt om det blev att vi fick barn samtidigt men att hon inte brydde sig om det blev så eller inte. Förstår inte hur hon kan säga så när vi har pratat om det sen vi gick i gymnasiet. Är så förbannad och har blockat henne på alla sociala medier. Kommer krävas en riktig ursäkt från hennes sida om jag någonsin ska förlåta henne. 

• Svar på tråden Arg på min bästa vän
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Molly) skrev 2024-06-27 10:47:58 följande:

Men herregud så omoget av dig. Man inte planera en graviditet på det sättet. Dels ska man vara på rätt plats i livet med arbete, ekonomi och förhållande, samt att ens partner även är på rätt plats. Sedan blir inte alla gravida lika lätt/snabbt. Samt, det kan bli en oplanerad graviditet, ska man då göra abort för att vänta in någon annans graviditet som kanske aldrig blir av?

Hoppas du bara driver med oss. Så dum kan väl ingen vara, att man tar det på allvar. 

Ett löfte är ett löfte oavsett vad det handlar om 
  • Anonym (Lina)
    Anonym (I) skrev 2024-06-27 11:01:01 följande:
    Du måste vara väldigt ung om du tror att livet fungerar så. I vuxenvärlden så fungerar inte löften som det gjorde när man gick i lågstadiet. 
    Berätta hur det fungerar då om du vet allt! 
  • Anonym (Lina)
    Anonym skrev 2024-06-27 12:18:50 följande:
    Hur tror du att utsikterna för det är? Att hon prioriterar dig över barn och familj och ber om ursäkt för sitt eget barn?
    Verkar det vettigt?

Du får nog ge upp den förhoppningen och inse att det är du som är kvar i Barbie-mentaliteten.
    Be om ursäkt för att hon ljög i flera år! 
Svar på tråden Arg på min bästa vän