• Anonym (Lina)

Arg på min bästa vän

Är så arg och besviken på min bästa vän. Vi har i flera år pratat om att när vi får barn så ska vi vara gravida samtidigt och barnen ska växa upp tillsammans och bli bästa vänner. Men nu är hon tydligen gravid och jag har 2 år kvar på min utbildning så jag kan inte bli gravid nu. Och hon tänker inte göra abort. Hon säger att hon trodde att vi bara skojade om det och att hon inte tog det på så stort allvar, att det bara hade varit roligt om det blev att vi fick barn samtidigt men att hon inte brydde sig om det blev så eller inte. Förstår inte hur hon kan säga så när vi har pratat om det sen vi gick i gymnasiet. Är så förbannad och har blockat henne på alla sociala medier. Kommer krävas en riktig ursäkt från hennes sida om jag någonsin ska förlåta henne. 

• Svar på tråden Arg på min bästa vän
  • Anonym (Käranån)

Det va det löjligaste jag hört att bli arg för. Du borde vara glad för hennes skull. Du låter lite väl besatt av din vän. Besviken ja, det kan man känna. Men att blocka henne och bli arg är ju inte ens rimligt. Hoppas hon aldrig förlåter dig.

• Anonym (Molly)

Men herregud så omoget av dig. Man inte planera en graviditet på det sättet. Dels ska man vara på rätt plats i livet med arbete, ekonomi och förhållande, samt att ens partner även är på rätt plats. Sedan blir inte alla gravida lika lätt/snabbt. Samt, det kan bli en oplanerad graviditet, ska man då göra abort för att vänta in någon annans graviditet som kanske aldrig blir av?

Hoppas du bara driver med oss. Så dum kan väl ingen vara, att man tar det på allvar. 

• Anonym (Haha)

Du verkar vara väldigt ung alternativt omogen. Grattis till din vän att du sagt upp kontakten, du verkar vara skitjobbig att ha med att göra. 

• Anonym (Lina)
    Anonym (Molly) skrev 2024-06-27 10:47:58 följande:

Men herregud så omoget av dig. Man inte planera en graviditet på det sättet. Dels ska man vara på rätt plats i livet med arbete, ekonomi och förhållande, samt att ens partner även är på rätt plats. Sedan blir inte alla gravida lika lätt/snabbt. Samt, det kan bli en oplanerad graviditet, ska man då göra abort för att vänta in någon annans graviditet som kanske aldrig blir av?

Hoppas du bara driver med oss. Så dum kan väl ingen vara, att man tar det på allvar. 

Ett löfte är ett löfte oavsett vad det handlar om 
  • Anonym (D)

Antingen så har du tråkigt och startar en fredagstråd på en torsdag eller så har du precis gjort din kompis en tjänst genom att avlägsna dig från hennes liv.

Lite besviken skulle jag kunna förstå. Att förvänta sig att hon gör abort och blocka- helt absurt.

• Anonym (DF)
    Anonym (Lina) skrev 2024-06-27 10:52:17 följande:
    Du låter sjukt obehaglig faktiskt.
  • Anonym (I)
    Anonym (Lina) skrev 2024-06-27 10:52:17 följande:
    Du måste vara väldigt ung om du tror att livet fungerar så. I vuxenvärlden så fungerar inte löften som det gjorde när man gick i lågstadiet. 
  • Anonym (Lina)
    Anonym (I) skrev 2024-06-27 11:01:01 följande:
    Du måste vara väldigt ung om du tror att livet fungerar så. I vuxenvärlden så fungerar inte löften som det gjorde när man gick i lågstadiet. 
    Berätta hur det fungerar då om du vet allt! 
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Lina) skrev 2024-06-27 11:04:00 följande:
    Berätta hur det fungerar då om du vet allt! 

Läs mitt inlägg så förstår du kanske bättre. 

Annars kan jag bara beklaga. 

Svar på tråden Arg på min bästa vän