• Core

Hur söka jobb med tunt CV?/Hur gör andra?

Skriv något bara, men helst inte kopplat till det du söker, då kan det efterfrågas referenser från den platsen. Skriv nån utbildning, får du mot förmodan frågan om det så säger du att den inte avslutades pga sjukdom eller liknande.

grejen är att ska du hitta på och skarva måste du göra det med känsla. Problemen kommer om du hittar på helt, och kanske ljuger om en utbildning eller erfarenhet som innebär att du får jobbet på grund av just den utbildningen eller erfarenheten. Utfyllnaden får vara något helt annat , inte kopplat till tjänsten du söker, det är då du får problem på riktigt 

• Core

Säg att du fyller i att du jobbat på Coop i Flen i tre år, fast du bara sommarjobbade där en gång. Du får jobbet på den erfarenheten, men snabbt upptäcks det att du inte kan kassasystemet du borde ha bra koll på vid det här laget.
    O ett sånt scenario kan ju arbetsgivaren börja luska i saken, och en otroligt svår situation uppstår. 

Då är det bättre att du skriver dit ett annat sommarjobb du skarvar med, om du varit badvakt, lokalvårdare etc. Men ljug aldrig helt, det kan dyka upp en oväntad fråga du bör ha svar på om exempelvis den som rekryterar också råkat vara badvakt etc. Ta saker du har en hum om iallafall 

• Core
    Anonym (anonyyym) skrev 2024-06-28 13:55:31 följande:
    Nej det är för riskabelt känner jag. Jag måste ju kunna liksom måla upp en bild av något jag inte ens upplevt.
    Äh har det inget med det du söker att göra har du bara touchat upp cv:t för att slippa för stora luckor. Skulle du mot förmodan bli påkommen har du inte begått lagbrott så länge du inte använder falska dokument eller liknande.

Skarva på, alla bör få en chans oavsett tidigare psykisk ohälsa, men har du stora luckor i cvt kommer du bli bortsållad
Svar på tråden Hur söka jobb med tunt CV?/Hur gör andra?