Mitt barn SOVER INTE
Jag blir orolig att det är något kroppsligt problem, för det låter verkligen inte normalt att vakna så mycket när barnet är så stort.
Det är inte så att hon kan ha allergisk klåda i huden, som kan vara väldigt besvärande men också diffus så att ett barn inte kommer på att berätta om det själv?
Vad händer nu när det är så varmt- sover barnet ännu sämre då? Duschar ni svalt/kallt på kvällen (lugnar huden och hjälper sömn)?
Jag hade nog testat att ge antihistamin (flytande Clarityn) 4 dagar och se om det hade någon inverkan. Även om barnet svullnar i näsan p.g.a. allergi kan det vakna av detta, och det symptomet skulle också bli bättre med antihistamin.
Om sömnen blir bättre med antihistamin och det stämmer att problem inte finns hos pappan så måste man tänka stort.
Reagerar barnet mot dunkuddar/duntäcke? (det gör jag- blir jättetäppt och vaknar hela tiden om jag ska sova med det)
Svartmögel i din lägenhet som inte finns på andra stället?
(en vän till mig reagerar inom 10 minuter i hus som inte ens fått mögeldiagnos ännu)
Djur?
Jag blev allergisk vid 5-6 år, mina föräldrar fattade inte det förrän jag var 12 år och det blev mycket onödigt lidande av det.