-
Har ni tips på hur man kan känna sig fräschare och se mer feminin ut?Jag har låg självkänsla och mår dåligt över mitt utseende, tycker inte att jag ser feminin ut alls. Sminkar mig sällan då det inte blir bra och jag har inte tålamod att lära mig, jag ser ofta trött och sliten ut. Finns det någon sminkning som inte kräver några direkta skills?Har även väldigt tunt och tråkigt hår som jag inte vet vad jag ska göra med. Är avundsjuk på tjejer med tjockt, långt hår 😔Känner mig så ful hela tiden. Vad gör ni för att känna er fina?
-
Svar på tråden Känner mig inte feminin
-
Jobba med kläder istället.
Jag sminkar mig inte heller p.g.a. samma anledning som du plus att det mesta svider och kliar på min hud.
Håret är iofs tjockt och lockigt men omöjligt att stajla i nån fin frisyr. Lockarna lägger sig helt som dom vill liksom.
Tidigare har jag mest kört jeans och t-shirt stilen men senaste året har jag börjat klä mig mycket i klänning och det gör faktiskt stor skillnad för hur feminin jag känner mig.
Jobba med feminina kläder som framhäver feminina former så kan även den mest tråkiga människa som du och jag bli mer feminin.
-
Tycker det är svårt med kläder då jag inte gillar att visa mycket hud... Så blir oftast långbyxor och någon t-shirtAnonym (Lova) skrev 2024-06-24 10:38:57 följande:
Jobba med kläder istället.
Jag sminkar mig inte heller p.g.a. samma anledning som du plus att det mesta svider och kliar på min hud.
Håret är iofs tjockt och lockigt men omöjligt att stajla i nån fin frisyr. Lockarna lägger sig helt som dom vill liksom.
Tidigare har jag mest kört jeans och t-shirt stilen men senaste året har jag börjat klä mig mycket i klänning och det gör faktiskt stor skillnad för hur feminin jag känner mig.
Jobba med feminina kläder som framhäver feminina former så kan även den mest tråkiga människa som du och jag bli mer feminin.
-
Anonym (F) skrev 2024-06-24 10:40:51 följande:Tycker det är svårt med kläder då jag inte gillar att visa mycket hud... Så blir oftast långbyxor och någon t-shirt
Man måste inte visa hud. Du kan ha långa leggings och en kortärmad eller långärmad klänning till det. Det handlar om skärning på kläderna, inte hur mycket hud som visas.
-
Eller för all del en maxiklänning som går ända ner till fötterna. Det visar inte heller mycket hud.Anonym (Lova) skrev 2024-06-24 10:50:16 följande:
Man måste inte visa hud. Du kan ha långa leggings och en kortärmad eller långärmad klänning till det. Det handlar om skärning på kläderna, inte hur mycket hud som visas.
-
Det handlar mycket om insidan, men som sagt: klänning eller kjol gör en hel del för hur man känner sig.
Du behöver inte sminka dig eller fixa håret på något särskilt sätt. Långt hår är mer feminint än kort (nu kommer jag få hela familjeliv efter mig), men har man inte hårkvaliteten för långt hår så går det bra ändå.
Bara det faktum att du är kvinna gör att du per automatik är feminin. Tänk så. Det är en naturlig del av dig själv.
-
Har du tips på var man köper fina klänningar? Jag är kort så långklänningar blir ofta för långa för migAnonym (Lova) skrev 2024-06-24 10:53:06 följande:Eller för all del en maxiklänning som går ända ner till fötterna. Det visar inte heller mycket hud.
-
Jag är själv lång så jag har motsatt problem. Men zalando t.ex. har mycket fint tycker jag.Anonym (F) skrev 2024-06-24 11:08:47 följande:Har du tips på var man köper fina klänningar? Jag är kort så långklänningar blir ofta för långa för mig
-
Jag är inte heller typiskt feminin och har ett ganska fysiskt och skitigt jobb så jag är verkligen inte fin till "vardags". Däremot försöker jag så gott jag kan att bejaka min kvinnliga sida - målar alltid naglarna osv. Har gått till salong för att få hjälp (är inte så bra på det själv) men har egentligen inte tid eller råd med det 😂
Kan inte styla håret heller men har lite självfall så jag kan rufsa till det och få en messy men hyfsat snygg look.
Vad gäller smink, gå till en butik och be om hjälp att plocka fram en enkel bas i rätt färg. Inget avancerat utan bara typ foundation, mascara och rouge. Lypsyl/vaselin på läpparna. Jag tittade på youtubeklipp för att få hjälp med hur man sminkar på bra sätt. Är rätt nöjd.
Är det fest målar jag alltid läpparna, knallröda ;)
Det tog lång tid för mig att våga för jag kände mig så fejk alltid trots att jag så länge jag kan minnas tyckt det är så snyggt.
Älskar också klänning. Vardagsklänning både sommar och vinter. Hade gärna haft pumps till men är lite för bekväm... jeans och pumps är också snyggt men jag är lite för kort och kurvig för att passa i det.
Det viktiga är att du är bekväm med hur du ser ut så gå inte för hårt fram, ta lite i taget. -
Hej
Du har säkert flera feministiska sidor i dig som du inte har upptäckt ännu , alla har sina gåvor det bara hitta dem , jag är en makeup artister och jag vet vad pratar jag om. Tror mig du är mycket mer finare än vad du tror.. det har en låg självkänsla för du har inte bra kontakt med din själ , i själen finns din gåva som du måste hitta och när du hittat din innr kraft så kommer du se annorlunda ut för du själv kommer att se dig själv med ett annat öga .
Jag kan erbjuda dig en timme i min salong ( gratis ) där jag kan råda dig allt jag kan .
Du är fin oavsett vad du tycker, det du skrev vissar hur modig kvinna du är som förtjänar mår bättre.. kvinnan i dig finns starkt , bara kontakta henne😉😉 -
Även om du inte gillar att visa hud kan du välja kläder ssom framhäver bröst och rumpa.