Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Känner mig inte feminin

Har ni tips på hur man kan känna sig fräschare och se mer feminin ut?

Jag har låg självkänsla och mår dåligt över mitt utseende, tycker inte att jag ser feminin ut alls. Sminkar mig sällan då det inte blir bra och jag har inte tålamod att lära mig, jag ser ofta trött och sliten ut. Finns det någon sminkning som inte kräver några direkta skills?

Har även väldigt tunt och tråkigt hår som jag inte vet vad jag ska göra med. Är avundsjuk på tjejer med tjockt, långt hår 😔

Känner mig så ful hela tiden. Vad gör ni för att känna er fina?
  • Svar på tråden Känner mig inte feminin
  • Anonym (F)
    Anonym (Lova) skrev 2024-06-24 10:38:57 följande:

Jobba med kläder istället. 

Jag sminkar mig inte heller p.g.a. samma anledning som du plus att det mesta svider och kliar på min hud. 

Håret är iofs tjockt och lockigt men omöjligt att stajla i nån fin frisyr. Lockarna lägger sig helt som dom vill liksom. 

Tidigare har jag mest kört jeans och t-shirt stilen men senaste året har jag börjat klä mig mycket i klänning och det gör faktiskt stor skillnad för hur feminin jag känner mig. 

Jobba med feminina kläder som framhäver feminina former så kan även den mest tråkiga människa som du och jag bli mer feminin. 

Tycker det är svårt med kläder då jag inte gillar att visa mycket hud... Så blir oftast långbyxor och någon t-shirt 
  • Anonym (F)
    Anonym (Lova) skrev 2024-06-24 10:53:06 följande:
    Eller för all del en maxiklänning som går ända ner till fötterna. Det visar inte heller mycket hud. 
    Har du tips på var man köper fina klänningar? Jag är kort så långklänningar blir ofta för långa för mig 
Svar på tråden Känner mig inte feminin