Inlägg från: Anonym (Lol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lol)

Sambon lär ungarna döda sniglar

Anonym (Hmm) skrev 2024-06-23 13:43:08 följande:

Tycker du är fin!

Folk som vill döda, o skyller på andra omständigheter, nej det är inte rätt. Jag mår skit när jag råkar döda en snigel eller insekt. Det finns vi som faktiskt värderar livet och ser andra lösningar är att vara neandertalare och tro sig ha rätten att döda. Det går emot alla vibrationer. Förstå vibrationerna, lös problemet utan att döda liksom. Allt annat är smutsigt. Förutom när det kommer till människor, för de har alla redskap som de behöver och ändå njuter av att döda eller orsaka lidande. Där kan man stoppa vibrationerna rakt av.

Vibrationer? Grät du över älgarna som sköts på Södermalm också?
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-06-23 15:18:37 följande:
    Faktiskt ja. Fy fan vad jag hatar er människor som tror att ni har rätten att döda andra levande varelser på jorden förutom människan själva.
    Jag diskriminerar inte: Det finns absolut tillfällen när det är rätt att döda andra människor också. 
  • Anonym (Lol)
    Anonym (The kaka) skrev 2024-06-23 17:51:37 följande:

Som TS tycker jag det är extremt omdömeslöst att lära små barn döda sniglar, även om de anses vara invasiva.

Minns när jag var liten hur vissa barn tyckte det vara kul att använda förstoringsglas för att bränna myror. Men det kanske också är okej om det är grekiska invasiva myror? 

Ni som försvarar beteendet, är det något ni skulle våga stå för offentligt att ni tycker man kan lära barn döda sniglar? Känns lite som något socialtjänsten skulle kunna ha åsikter om. 

Någon frågar vad jag tycker man ska göra istället? Lära barn att älska alla sniglr spindlar gräshoppor myror och så vidare givetvis. 

Om jag låter dem mumsa i mig min trädgård? Visst om de är på mina odlingar eller i mitt växthus kan jag döda en snigel diskret när inga små barn ser på helt enkelt för att jag behöver ha maten de också siktat in sig på. Precis som jag dödar myggor eller fästingar som ser mig som mat. Inget konstigt med det. 

Förutom dålig uppfostran tycker jag det är otroligt naivt och konstigt tänkande att om vi bara rycker upp några lupiner o h dödar några sniglar vi råkar se så gör vi en god gärning. Snacka om att fäktas mot väderkvarnar. 

Om du nu har en så bestämd uppfattning - varför fråga här?
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Hej) skrev 2024-06-23 21:03:06 följande:

Jag brukar köra över mördarsniglarna med gräsklipparen alternativt grästrimmern. Det värsta är att det stänker snigelslamsor på benen, men det får man leva med.

Jag tror att snigelslamsor är bra för hyn.
Svar på tråden Sambon lär ungarna döda sniglar