Anonym (The kaka) skrev 2024-06-23 17:51:37 följande:
Som TS tycker jag det är extremt omdömeslöst att lära små barn döda sniglar, även om de anses vara invasiva.
Minns när jag var liten hur vissa barn tyckte det vara kul att använda förstoringsglas för att bränna myror. Men det kanske också är okej om det är grekiska invasiva myror?
Ni som försvarar beteendet, är det något ni skulle våga stå för offentligt att ni tycker man kan lära barn döda sniglar? Känns lite som något socialtjänsten skulle kunna ha åsikter om.
Någon frågar vad jag tycker man ska göra istället? Lära barn att älska alla sniglr spindlar gräshoppor myror och så vidare givetvis.
Om jag låter dem mumsa i mig min trädgård? Visst om de är på mina odlingar eller i mitt växthus kan jag döda en snigel diskret när inga små barn ser på helt enkelt för att jag behöver ha maten de också siktat in sig på. Precis som jag dödar myggor eller fästingar som ser mig som mat. Inget konstigt med det.
Förutom dålig uppfostran tycker jag det är otroligt naivt och konstigt tänkande att om vi bara rycker upp några lupiner o h dödar några sniglar vi råkar se så gör vi en god gärning. Snacka om att fäktas mot väderkvarnar.
Om du nu har en så bestämd uppfattning - varför fråga här?