Inlägg från: Anonym (Peg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Peg)

Sambon lär ungarna döda sniglar

Anonym (The kaka) skrev 2024-06-23 13:34:46 följande:
    Sambon lär ungarna döda sniglar

Sambon när våra barn att klippa sönder och stampa ihjäl mördarsniglar som vi har i gräsmattan. Numera springer 4-åringen och säger ?snigel vi måste trampa på den innan den äter upp våra blad?. Överreagerar jag som tycker detta är fruktansvärd dålig barnuppfostran?

Väx upp!

Sniglar är skadefjur.

Vad ska du klaga på hör äst? Att din man dödar silverfiskar och vägglöss?
  • Anonym (Peg)

Jag skulle vilja vända på det och säga att det din man lär barnen är precis sådant de behöver lära sig.

• Anonym (Peg)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-06-23 14:32:00 följande:

Kanske dom är. Men de existerar och så även har lika stor rätt att leva som du. Du är en människa och bidrar till miljöföroreningar med. Du är med en invasiv art på jorden, (ett skadedjur) Får man bara döda dig rakt av då med eller, vad säger du då? Lagar ? Jävla bullshit. Hycklare, narcissist och lögnare. 

I vilket fall som helst, så varför dödar du silverfiskar? Varför ser du inte till att avloppet inte är attraktivt för dom. Du har lågt Iq om du slåss mot silverfiskar.

Den typen av inställning som gör att många människor knappt kan gå utanför dörren utan att få ångest.

Att människor dödar skadedjur som försämrar livskvaliteten är helt i sin ordning. Sluta dalta och lev istället.
  • Anonym (Peg)
    Tukt skrev 2024-06-23 14:53:13 följande:

Känns ju som det blandas i hop saker här. Självklart ska man begränsa skadedjur på samma vis som ogräs, om man så önskar. Men det betyder ju inte att man behöver blanda in sina barn i det. Det finns ju mycket som man i föräldraskapet inte överlåter till barn, speciellt inte små sådana.

Ju förr man aktiverar barn i den här typen av aktiviteter desto bättre. Då lär de sig alla delar av naturen.

Att man tror att man ska skydda barn från döden är bara så urbota korkat och resulterar bara i mer ångest och mer allmänt inaktivt beteende.
  • Anonym (Peg)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-06-23 15:16:25 följande:
    Jag kan. O jag kan kliva över dig med utan att få ångest. Men att döda ett mindre djur när de inte har någon chans eller möjlighet till att försvara sig eller bli placerade på ett bättre ställe ger mig ångest. 
    Du hör ju själv. Ångest-mentalitet deluxe.

Så får vi en stor del av en hel generation som inte kan jobba för att de har ångest av allt möjligt. Att lägga sig på motorvägen och klaga är det enda de klarar av.
  • Anonym (Peg)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-06-23 15:24:28 följande:
    DU är också ett skade djur. Ingen annan invasiv art som du (människan) har bidragit till en sådan stor massdöd bland andra djurarter som du(människan) så vem är du att kasta den första stenen? Väx upp och sluta vara en liten människa som tar ut din ilska på dom som inte kan försvara sig.
    Ilska?

Du förstår uppenbarligen inte vad det här handlar om. 

Gå undan från vägen nu så att vanligt folk kan komma fram.
Svar på tråden Sambon lär ungarna döda sniglar