Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Flytta utomlands?

Anonym (Jenny) skrev 2024-06-24 12:33:40 följande:
    Så om ni bor i Irak och mannen råkar ut för en olycka och blir förlamad och är oförmögen att försörja familjen, vad gör ni då?
    Då flyttar de till Sverige och lever på skattepengar. 
  • Anonym (M)
    Gullvivor skrev 2024-06-24 13:42:20 följande:
    Menar inte bara skolan utan allmänt, där räknas ju även kompisar in. Jag tänker mer på sådant som är normaliserat i samhället, som barnen automatiskt lär sig att normalisera trots att det är fel när de bor här.

Jag håller med, bo i ett "utanförskapsområde" där det är polishat, droger, fientlig inställning till utbildning, vulgärt språk osv är inte direkt något jag vill att mina barn ska omges av.

Men att byta till ett "svenskt område" där homosexualitet normaliseras, ha relationer innan äktenskap är självklart, oanständig klädsel överallt, i princip det mesta som är omoraliskt uppmuntras osv - det är inte heller något jag vill att mina barn ska normalisera.
    Homosexuelitet ÄR normalt! Det är personen, och inte könet man blir kär i! 

Du blev kär i din man pga den har är, inte pga att har snopp. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Kom hem) skrev 2024-06-24 15:13:35 följande:
    Det kanske inte stämmer (längre?) men jag har hört att om man frivilligt flyttar till/besöker ett land som UD avråder ifrån får man skylla sig själv om man drabbas v det som är grund för UDs avrådan. Undantaget diplomater och registrerade  hjälparbetare. Men det var mång år sedan jag hörde det och jag minns inte var. Kanske i gymnasiet. 
    Det stämmer fortfarande 
  • Anonym (M)
    Anonym (....) skrev 2024-06-24 23:57:53 följande:
    Men sluta. Man blir kär i en person, visst, men för de allra flesta av oss måste det vara en person av motsatt kön. Väninnorna är aldrig på kartan, hur mycket man än tycker om dem. Det är olika sorters relationer, olika sorters känslor, för att tända till måste det finnas en snopp där (om man ska uttrycka det så blunt som du gör). 

Jag är själv j_kligt trött på att hela tiden få homosexualitet upptryckt i ansiktet på mig, som om det skulle vara något normalt och till och med önskvärt, på prideparader och de där regnbågsflaggorna överallt, på bussar, på biblioteket, till och med i kyrkan. Småbarnen utsätts för sjuka män som klär ut sig till kvinnor och berättar perversa sagor för dem, medan föräldrarna är på arbetet och måste lämna barnen där...

Kvinnor kvoteras in på arbeten som de p.g.a. sin svagare fysik inte klarar av vilket blir allmänfarligt, t.ex. polis och brandman, bara för sakens skull - och manliga sökande som har alla de önskvärda egenskaperna måste nekas en plats i stället. Samtidigt skammas kvinnor som vill leva i en traditionell kvinnoroll som hemmafruar. "könsdysforin" har ökat lavinartat för att sköra barn och tonåringar utsätts så massivt för denna propaganda, och därför tror att det ska lösa något att ta hormonbehandlingar och operera om sina kroppar. Sedan ångrar de sig, och då går det inte att gå tillbaka - de får leva sina liv ut som freaks...

Det är mycket som har gått snett i Sverige, och jag kan förstå de som flyttar härifrån. Dock skulle jag inte personligen välja ett muslimskt land, utan kanske Ungern eller Polen eller något annat kristet land i Östeuropa. Men det är såklart inte konstigt att man i första hand väljer den muslimska världen om man har påbrå därifrån.  
    Fortfarande så är det just personen du blir kär i. 

Herregud, vilka fördomar du har. Stackars dina barn, om du har några. 
  • Anonym (M)
    Anonym (....) skrev 2024-06-25 00:05:45 följande:
    Fast det där stämmer ju inte. Försök säga att du är emot att homosexuella ska få gifta sig och uppfostra barn tillsammans t.ex. på en offentligfinansierad arbetsplats, t.ex. din egen arbetsplats: skolan, och räkna dagarna tills du blir uppsagd... eller i alla fall inkallad på ett allvarligt samtal om värdegrunden med din chef och någon högre chef. I Irak får du ha den åsikten och yppa den, även som lärare - det är rentav den "rätta" åsikten där.

Sedan är det förstås så att vissa politiska åsikter kan ge värre straff i Irak än här, att skymfa presidenten är t.ex. inte tillrådligt. Och i Thailand ger det ett långt fängelsestraff att säga att man tycker att kungen ska avsättas och republik införas. 

Men åsiktsförtrycket som sådant förekommer i alla världens länder skulle jag tro - det är bara olika åsikter som är förbjudna, och olika nivåer på påföljderna om man yttrar dem ändå. I Sverige har vi t.ex. HMF-lagen, och enligt den har gamla människor som skrivit något negativt om invandringen på Facebook dömts, trots att det varit mycket oskyldiga yttranden. 
    Undrar egentligen var det kommer ifrån att homosexuella inte får gifta sig...

Det står varken i Bibeln, Koranen eller katolska Bibeln. Jag har läst alla de tre böckerna och där står det inte. 
  • Anonym (M)
    Gullvivor skrev 2024-06-25 00:24:30 följande:
    Fast nej, alla människor är inte bisexuella/pansexuella hur mycket du än vill tro det.
    Var skrev jag att alla människor var det? Du läser som fan läser bibeln. 
  • Anonym (M)
    Anonym (....) skrev 2024-06-25 00:20:44 följande:
    Det finns inte heller ett enda exempel på homosexuella som är gifta med varandra. Och det finns tydliga förbud mot homosex, och eftersom sex är en del av äktenskapet så kan man dra slutsatsen att homoäktenskap också är förbjudet. Detta är bara ett exempel:

18:22 "Du skall icke ligga hos en man som man ligger hos en kvinna", 3Mos. 20:13 "Om en man ligger hos en annan man som man ligger hos en kvinna, så gör de båda en styggelse") och NT (Rom. 1:26?27, 1Kor.
    Nej, Bibeln "förbjuder" analsex. 

Men homosexualitet eller homosex är inget nytt påfund utan fanns även bland de gamla grekerna och även inom kristendomen. 
  • Anonym (M)
    Gullvivor skrev 2024-06-26 10:40:01 följande:
    Du skrev ju indirekt det, när du hävdade att könet inte spelade någon roll när man blev kär.
    Jag skrev inte att könet inte spelar någon roll. Jag skrev art man blir kär i en person, och inte i ett kön.

Du blev kär i din man för den han är. Hade du blivit kär i snoppen hade kunnat ta vilken snopp som helst, oavsett vad för människa som snoppen hänger i. 
  • Anonym (M)
    Gullvivor skrev 2024-06-25 00:22:56 följande:
    Ja, låter ju verkligen superlyxigt och härligt att flytta ännu en gång med barn och allt vad det innebär för att leva på existensminimum.
    Ja, det måste vara bättre att leva på existensminimum i Sverige än på noll kr i Irak. 
  • Anonym (M)
    Gullvivor skrev 2024-06-26 10:46:16 följande:
    Nej, det skulle vi inte. 
    Jag vet inte, precis som jag inte vet vad som skulle hända om han inte kunde försörja oss här i Sverige heller. Ska man sitta och fundera på alla "tänk om" innan varje beslut man tar så kommer man inte komma någonstans.
    I Sverige har vi ett helt annat skyddsnät som gör att man inte tvingas leva på noll kr. 

Hade din man råkat ut för en olycka och blivit lam från halsen och ner, behövt hjälp dygnet runt så hade detta kostat en rejäl slant i Irak. Pengar du inte har, eftersom du inte jobbar och då inte kan försörja familjen. 

I Sverige hade ni fått hjälp och knappt betalat något (egenavgift upp till högkostnadsskyddet) sedan noll kr i ett år för all vård och läkemedel som utgår u högkostnadsskyddet. Ni hade också fått hjälp med personliga assistenter, egen försörjning etc. Med andra ord mycket bättre, även om ni hade levt på existensminimum. Dessutom hade du lättare kunnat ta ett jobb i Sverige för att bidra till din familjs försörjning. 

Ja, det är alltid bra att ha en plan B i tillfälle något händer. Precis som man har hemförsäkringen som täcker en brand, inbrott etc. Man har den inte för att man tror det ska hända utan för att man kan får ersättning när det händer. Samma med olycksfallsförsäkring. Det är lite sent att skaffa hemförsäkringen den dagen huset brunnit ner eller den dagen man råkar ut för en allvarlig olycka. 

Du behöver helt enkelt ha en plan b; hur ska vi försörja oss om min man dör eller råkar ur för en olycka som gör honom förlamad? Hur ska jag lösa min försörjning om min man lämnar mig eller om jag vill lämna honom? 

Därför är det bra att som kvinna ha en legen försörjning eller i det minsta ett eget sparande så man slipper att vara helt beroende av sin man. 

Förstår inte du det?

Nej, man kan inte planlägga för allt som kan hända men man alltid ha en plan b för förutsätta händelsee. De flesta människor har ett bufferkonto med pengar de kan ta av i tillfälle oljepanna går sönder, tvätt-, diskmaskinen eller torktumlaren går sönder, taket helt plötsligt behöver bytas eller bilen behöver renoveras helt. Då har man en plan b och klarar sig även om detta händer. 
  • Anonym (M)
    567890 skrev 2024-06-26 10:59:29 följande:
    Så det är framför allt frågor runt sex som stör dig i Sverige? Religiösa människor är verkligen mycket mer sexfixerade än några andra jag känner!

Om du fostrar dina barn att vara vänliga, omtänksamma och ansvarigsfulla människor kommer de att bli fina vuxna, om de sen råkar älska någon av samma kön eller går med håret fritt- hur kan det spela någon roll? Om de skulle ha sex med någon innan de gifter sig, hur kan det påverka hurdana människor de blir?

Religiösa länder har tusen regler som måste följas, regler som inte alls har med hurdan människa du är eller hur du tar hand om vår jord men istället nästan alltid handlar om att kvinnor ska veta sin plats. Varför är detta något du vill sträva mot?
    Der upplever jag med! 

Om ts barn, gud förbjuder, skulle bli kär i en av samma kön då kapar ts kontakten för sådant är oacceptabelt. Och sex innan äktenskap? Glöm det! Sedan ts fick barn 17-åring och då faktiskt hade sex innan äktenskap (det är 18 års gräns i Sverige) det låtsas hon inte om. Det existerar egentligen inte. 
  • Anonym (M)
    Gullvivor skrev 2024-06-26 11:18:48 följande:
    Jag förstår att det är enklare att tolka det som att det skulle handla om sex och inte det jag faktiskt tar upp.
    Det handlar inte om sex (jag skiter fullständigt i vad folk gör mellan fyra väggar, kunde inte bry mig mindre), det handlar om att det skulle vara fullt normalt att älska någon av samma kön, fullt normalt att ha en relation, skaffa barn, bo ihop osv utan att vara gift, att det är fullt normalt att gå lättklädd utan minsta blyghet

Tänker man ur ett större perspektiv så handlar det inte om något plagg hit eller sex dit, utan att när man normaliserar sådana saker så växer barnen upp och får dåliga värderingar och samhället blir omoraliskt. 
    Ja, det är normalt.

Och nej, barn får inte dåliga värderingar av att växa upp i ett normalt samhälle och nej, samhället blir omoraliskt för att någon får i linne och visar lite hud eller för att två män kysser varandra på gatan. 

Varför skulle jag vara blyg för att jag ibland får "läftklädd"? Jag är stolt över min kropp och om andra anser att det är onormalt så är det de själva som har stora problem. 
  • Anonym (M)
    Gullvivor skrev 2024-06-26 11:22:01 följande:
    Givetvis är kvinnors rättigheter viktigt. Har jag skrivit något annat?
    Du vill flytta till ett land som inte bryr sig om kvinnors rättigheter. Det säger allt om dig. 
  • Anonym (M)
    Gullvivor skrev 2024-06-26 12:24:54 följande:
    Det är ju din syn att lättklädda kvinnor, homosexuella och äktenskapsliknande liv utan äktenskap skulle handla om sex. Jag menar, ingen annan här än du har hävdat att det skulle handla om sex om en kvinna klär sig lättklätt eller två män är gifta och har adopterat barn ihop.

Jag börjar bry mig när det börjar påverka mina barn.
    Och hur påverkar det dina barn om två män gifter sig och adopterar ett barn? Eller om en kvinna väljer att ha sex med sin man (eller kvinna) även om de inte är gifta? Eller en kvinna har sex men man hon träffat tre gånger? Eller att en kvinna klär sig "lättklädd"? 

Hur påverkar det dina barn?

Enda sättet det skulle påverka din barn är dina gållningar, värderingar och fördomar mot detta. Det påverkar ia allra högsta grad dina barn. På ett negativt sätt. 

Är du också emot folk med mörk hudkostym? Fattigdom? Rödhåriga? 
  • Anonym (M)
    Gullvivor skrev 2024-06-26 12:30:36 följande:
    Men vadå snopp? Du syftar på könsorgan medan jag pratar om man/kvinna. Är könsorganen det enda som skiljer oss åt menar du?

Könet (inte könsorganet) spelar visst roll för den som inte är bisexuell/pansexuell. Att jag ens ska behöva skriva detta..
    Ja, om din man har en vagina så är det inte den du blir kär i utan just din man. Och vet du, det är helt ok att din man har en vagina och klär sig i manliga kläder. 

Ja, könsorganen är det som skiljer en kvinna från en man. Och att vi kvinnor har bredare höfter en än män, också en skillnad. 

Du blir alltså kär i en snopp. Då spelar det ingen roll för dig på vem snoppen sitter, eftersom dina känslor enbart är för snoppen.

Vet du man om att du enbart är med honom för hans snopp? Inte pga att du är kär i honom, utan för att du är kär i snoppen. 

För min egen del så är jag kär i min partner för den h* är, alltså människan. Jag inte kär i könsorganet. 
  • Anonym (M)
    Gullvivor skrev 2024-06-26 13:09:11 följande:
    För det första, sluta med ditt ohyfsade språk. Får ingen lust att ens besvara dina inlägg när du skriver sådär äckligt.

För det andra, kul för dig att du som bisexuell inte bryr dig om en människas kön (inte könsorgan, eftersom det verkar vara svårt att förstå), för majoriteten av människor däremot spelar det roll.
    Jag är inte bisexuella. Men jag kör i personen och inte i snoppen som dinglar mellan benen. 

Så nu är snopp äckligt. Hur har du ens fått dina barn om snopp är äckligt? Provrör? 

När jag sa att man blir kär i personen inte könet så menar jag precis könsorganet, det som är mellan benen. Men av någon konstig anledning verkar detta vara svårt att förstå. Kanske för att du tycker snopp är äckligt? Jag kan tala om för dig varken vagina eller snopp är äckligt. Det är normala ord. 
  • Anonym (M)
    Gullvivor skrev 2024-06-26 13:48:23 följande:
    Men är du 6 år? Sättet du uttrycker dig på är äckligt och hur du antyder vissa saker samt nu din nyfikenhet kring hur jag har fått mina barn. Har du inga gränser öht?

Mer tänker jag inte svara nu när jag upptäckt vem du faktiskt är, smart dock att skriva anonymt eftersom du vet att jag inte hade besvarat dig om jag visste från första början vem du var.
    Nej, du vet vem jag är och kommer aldrig kunna lista ut det heller. 

Nej, jag är inte 6 år. Du däremot verkar fortfarande var kvar i det stadiet. 

Men jeg är faktiskt nyfiken på om din man vet att du rnbsrt är med honom pga hans snopp? 

Hade jag varit man och en kvinna enbart varit med mig pga min snopp så hade den relationen inte blivit långvarig. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Jenny) skrev 2024-06-26 14:03:21 följande:
    Men vad är det för äckligt med snopp och vagina?? Hur benämner du själv de här organen för t ex dina barn?
    Det pratar hon med sina barn om. 
Svar på tråden Flytta utomlands?