Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Min snart 1 åriga son kräks nästan varje dag. Fler som vart med om samma.

Amma ofta och pyyyyyyttelite i taget. Testa att dricka/äta laktosfritt för egen del. Det kan faktiskt vara så att han är känslig för sånt och det kan gå över med mjölken.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2024-06-22 15:24:44 följande:
    Han ammar inte längre. 
    Laktos kan fortfarande vara en faktor.
  • Anonym (Mamma)

Ok, nu är det ju svårt för oss att prata riktigt på djupet så här men ett par snabba frågor. Kräks han av precis allt han äter eller dricker? Finns det något han INTE kräks av? Verkar det vara bättre med fast eller flytande föda? Någon som helst info kring mat som du kan se på det sättet?

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2024-06-22 16:29:37 följande:
    Det är det som är det svåra. Vi såg att hn kräktes av välling rätt så ofta. Så vi slutade med det. Men spelar ingen roll vad vi ger så antingen behåller han det eller så kräks han upp det. Men han kräks nog i all fall varje dag mer eller mindre. 
    Börja med att föra dagbok om du inte redan gör det. Tider, vilken mat och ungefärlig mängd. Ju mer man vet desto lättare för vården också. Men jag tror de behöver göra fler undersökningar, helt klart. Tror det kan vara något fysiskt eller nervaktigt som kan triggas fel. Gissar hej vilt så klart! Men nånting är det ju.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2024-06-22 18:26:57 följande:
    Tack det var riktigt bra tips men dagbok!! Det ska vi göra föra dagbok över hur han äter, vad och när han kräks. 
    Lycka till :)
Svar på tråden Min snart 1 åriga son kräks nästan varje dag. Fler som vart med om samma.