Småbarn och alkohol
Jag har funderingar kring min sambo. Har egentligen alltid tyckt att han varit glad i alkohol..så fort det är helg eller traditioner åker han till bolaget och fyller kylen med 1 platta eller ibland mindre..Han dricker ganska fort också men inte så att han blir full varje gång men påverkad. Nu är saken att vi har småbarn och man blir ju rätt trött och seg dagen efter om man druckit även om man inte blivit asfull vilket jag har problem med tycker att han blir lättirtiterad och får mindre tålamod och trött vilket inte passar med småbarnslivet. Han pratar ofta om att han aldrig har tid att göra något annat än småbarnslivet och då menar han träffa kompisar och ta "några öl" men det blir alltid för många öl så han blir aspackad men enligt honom är det normalt att ligga bakis nästa dag i sängen och sova bort dagen det gör alla och det är normalt..det kanske är normalt som pappa eller mamma. Jag hade aldrig gjort det men jag är ju tråkig. Han verkar inte förstå att det kommer en morgondag eller så tycker han bara att det är normalt. Han gillar att åka på kryssningar med kompisar och sen är han helt död när han kommer hem ligger bara och är trött. Det är ofta fokus kring alkoholen.. Vad är normalt när man har småbarn dricker föräldrar och sen ligger dagen efter ? Inte alltid men det händer med jämna mellanrum. Vad ska barnen tro när pappa ligger i sängen? Han är sjuk? Alltid när han ska träffa kompisar på "några öl" blir det 10 eller mer. Man bara vet att dagen efter ligger han i sängen. Det verkar ta lite av kärleken.