• Anonym

Min dator laddar inte längre

Agdaa skrev 2024-06-22 18:31:25 följande:

Tack för alla tips !

Ja d är säkert laddsladden el batteriet som behöver bytas men antar att den måste lämnas in om d är batteriet o antar att d kan bli dyrt men tack iaf!

I de allra flesta fall finns minst en video på Youtube som visar hur man öppnar en laptop och var batteriet sitter. Sök mha modellbeteckningen.

Om man sedan ändå drar sig för att göra det själv och hellre lämnar in den är ju en annan fråga, men det är inget särskilt stort eller svårt ingrepp.
  • Anonym
    Agdaa skrev 2024-06-23 12:01:33 följande:

Laddsladd funkar inte för jag har massor hemma men måste nog va originalsladd i så fall

Beror ju på vad du menar med "laddsladd". Du har inte satt fel spänning på batteriet nu väl?
  • Anonym
    Agdaa skrev 2024-06-24 10:26:45 följande:

Vad menas med spänning på batteriet? Jag har såklart testat med sladdar som passar men det var ju det som sakta blev problemet tills den lade av helt

Man får väl ha lite otur men om du provat en massa laddare bara för att de har en DC-plugg som passar i datorns intag och råkat få tag i en adapter/aggregat/eliminator/"laddare"/"klump" med fel ut-spänning så mår ju batteriet definitivt inte bra av det. Att pluggen passar fysiskt betyder ju inte att det är rätt aggregat.

Det måste ju inte vara det som hänt dig.
    Prova en laddare med rätt specifikationer och hjälper inte det så får du nog byta batteriet ändå.
  • Anonym
    Anonym skrev 2024-06-24 12:43:39 följande:
    Man får väl ha lite otur men om du provat en massa laddare bara för att de har en DC-plugg som passar i datorns intag och råkat få tag i en adapter/aggregat/eliminator/"laddare"/"klump" med fel ut-spänning så mår ju batteriet definitivt inte bra av det. Att pluggen passar fysiskt betyder ju inte att det är rätt aggregat.

Det måste ju inte vara det som hänt dig.
    Prova en laddare med rätt specifikationer och hjälper inte det så får du nog byta batteriet ändå.
    Beroende på vad du menar med "sladd" då, men jag utgår ifrån att du menar hela laddaren.
Svar på tråden Min dator laddar inte längre