Min dator laddar inte längre
Å har laddat sämre o sämre för varje laddning ganska länge tills den nu lagt av helt :(
Har ju allt där o även massa foton som jag vill ha, finns nån chans att kunna rädda den tror ni o vad kostar sånt.
Å har laddat sämre o sämre för varje laddning ganska länge tills den nu lagt av helt :(
Har ju allt där o även massa foton som jag vill ha, finns nån chans att kunna rädda den tror ni o vad kostar sånt.
Så länge hårddisken är intakt så går det att rädda sparade filer och bilder.
Då rubriken lyder "Min dator laddar inte längre..." sämre...." så utgår jag från att det är en laptop du pratar om. Det kan ju också räcka att du byter ut batteriet på din laptop så den kommer till liv igen.
Fast är det en äldre laptop så kanske det kan vara p sin plats att du skaffar in en ny, och så kan du ju be någon om hjälp (om du känner en datorkunnig person) att skruva ut hårddisken från den gamla så du kan ladda över det du vill spara från den gamla hårddisken till den nya.
Känner du ingen så kolla med dina lokala datorbutiker i staden du bor i vad de kan ta för att hjälpa dig att överföra. Kan ju kanske gå på någon tusenlapp. Priset är en gissning från min sida, då jag skulle fixat det själv om det hände mig.
Ett tips jag kan slänga med.
Det som är riktigt viktigt (bilder och viktiga dokument) för en själv, spara undan det på en USB sticka i stället för på den vanliga hårddisken.
Kanske inte löser ditt problem, men prova ny laddare. Det hjälpte mig.
Jag håller med Anonym(A). Om datorn inte får tillräckligt med ström, trots att den är kopplad till eluttaget hela tiden den används, så kan det nog vara laddaren som är problemet.
Du kan köpa ett nytt batteri till din dator
Tack för alla tips !
Ja d är säkert laddsladden el batteriet som behöver bytas men antar att den måste lämnas in om d är batteriet o antar att d kan bli dyrt men tack iaf!
Tack för alla tips !
Ja d är säkert laddsladden el batteriet som behöver bytas men antar att den måste lämnas in om d är batteriet o antar att d kan bli dyrt men tack iaf!
Ja, nytt batteri kan säkert kosta en del. Laddsladd kanske du har möjlighet att låna av bekant? Annars köpa rätt billigt online, med risken att det inte hjälper.
Laddsladd funkar inte för jag har massor hemma men måste nog va originalsladd i så fall
Laddsladd funkar inte för jag har massor hemma men måste nog va originalsladd i så fall
Vad menas med spänning på batteriet? Jag har såklart testat med sladdar som passar men det var ju det som sakta blev problemet tills den lade av helt
Vad menas med spänning på batteriet? Jag har såklart testat med sladdar som passar men det var ju det som sakta blev problemet tills den lade av helt