Livskris?
Jag hann förvisso ligga lite innan jag stadgade mig men jag blev tillsammans med min kvinna är jag var 18 och har nu 20+ år i det förhållandet.
Det jag kan säga är att jag innan henne upplevde den där berusande förälskelsen åtminstone 2 ggr och personligen tror jag att det är den man kan sakna när man vant sig vid varann.
Eftersom jag då upplevt den totalt 3 ggr hann jag dock lära mig att den sker under begränsad tid och att det blir vardag till slut i alla förhållanden. Det jag vill ha sagt är att de där månaderna med intensiv förälskelse inte är värd tiden emellan.
Den var väl ganska lätt att hitta i tonåren när man hela tiden rörde sig med en massa människor och ens hormoner gjorde att man aktivt letade efter den. Obs! Jag vet att majoriteten inte har lätt för det, om någon blir provocerad, men jag hade tur ett par år under gymnasiet.
Men jag tror att ju äldre man blir ju mindre intensivt blir det och även svårare att hitta. Vilket gör att det fasta förhållandet troligen övertrumfar de tillfällen när du lyckas hitta det.
Som du förstår är mitt råd att vara kvar i tryggheten du har. För att hjälpa dig med tankarna du brottas med kan du fokusera på de saker du gillar med din partner och även visa det i överflöd för då kommer ert förhållande få nytändningar i perioder.