• Anonym

Hur börja spara pengar?

Jag blir så extremt provocerand av detta att jag nog får vänta med fler kommentarer. 

• Anonym
    Anonym (Xxx) skrev 2024-06-22 14:16:37 följande:
    Alla stora matbutiker tar kontanter.
    Precis, det känns mest som ett svepskäl.
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2024-06-22 14:12:01 följande:
    Det kommer inte ske. Finns det inte online eller liknande?
    Nej, men då får ni väl fortsätta med ert vanvettiga slöseri.
    Kanske ni skulle lära barnen att äta vanlig mat... 
  • Anonym
    Challenger skrev 2024-06-23 23:29:59 följande:
    Min erfarenhet är att det är så. 75% av intäkterna går åt till skatt eftersom vi lever i ett högskatteland. Ska en verkstad arbeta billigt bygger det på att de inte betalar skatt. Att åka runt i en 10 år gammal skrothög och lämna in på auktoriserad verkstad blir sällan någon sparbössa. 
    Tio år gammal... skrothög?

Hur du behandlar bilar vet jag inget om, men det säger ju sig självt att om man "lyckas" göra en "skrothög" av en bil på tio år så är man en slarvpelle av guds nåde.
    Men det är ju bra för bilindustrin att er sort också finns.
  • Anonym
    Challenger skrev 2024-06-24 08:50:18 följande:
    De allra flesta bilar som är 10 år gamla och som rullat 15-20 tusen mil har en gedigen felkodlista. 
    Det kostar flis att hålla rullande. Bara att renovera ACn kan i många fall motsvara en stor del av bilens hela värde. 
    Jag köpte min bil ny för 15 år sedan, den har gått straxt över 7000 mil och ser ut som ny. Har aldrig varit några dyrbara reparationer heller.

Vad är det för slarvpellar du talar om egentligen?

Taxibilar går runt 40 000 mil innan de går i "pension" och tas över av privatpersoner...
  • Anonym
    EpicF skrev 2024-06-24 11:20:09 följande:
    Finns massa filmer och serier man inte behöver hyra för att se på viaplay. 
    Om man har råd ja, och det har inte ts.
  • Anonym
    EpicF skrev 2024-06-24 11:54:30 följande:
    Anonym skrev 2024-06-24 11:34:49 följande:
    Om man har råd ja, och det har inte ts.

Vad menar du? Ts har redan viaplay. Vilker innebär att hon redan har tillgång till massa filmer och serier, utan att behöva hyra.
    Som hon inte har råd med, filmer kan man leva utan.
  • Anonym
    EpicF skrev 2024-06-24 15:30:18 följande:
    Med 70 000kr i inkomst så är det inte ca 200kr/månad som får budgeten till att haverera. 
    Nej, men många bäckar små...
Svar på tråden Hur börja spara pengar?