Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Gejmande ungdom, hur minska magomfång.

Den första aktiviteten är att äta mindre/bättre. Det kan gå åt mycket läsk, energidryck, snacks, godis och annat om man spelar. Rör man sig inte så mycket så måste man anpassa kaloriintaget. Fokus på bra mat och regelbundna måltider, tre om dagen brukar vara lagom. Om frukost/lunch varit liten kan man behöva ett mellanmål.

Lagsporter och liknande kan vara kul. Även sånt som paintball eller soft air gun där han kan spela med sina kompisar irl så att säga.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Morsa) skrev 2024-06-20 17:57:19 följande:

Hej! Äta mindre låter som någon form av bantning. Undvika skräpmat, läsk, chips, energidryck m.m. har vi gjort länge, dock gör han det m kompisar och släktträffar, men ska man prata med honom och säga att han inte får äta sånt med sina kompisar och det han äter mellan tre måltider om dan är oftast bara äpple. Han har gymmat hela våren, ska nog testa tennis i höst. Så fort jag börjar prata aktivering blir han arg och säger att jag är en sporthetsande 70-talistmorsa. Men jag kan ju prata med han att eftersom han ökar i tshirtstorlek snabbare än längden, så behöver han minska på skräpmaten när han är med kompisar, det är nog inte att uppmana till bantning.

Nej, det är verkligen inte bantning att äta rätt mängd mat! Man måste anpassa intaget efter aktivitetsnivån, annars blir man till slut fet.
Svar på tråden Gejmande ungdom, hur minska magomfång.