Gejmande ungdom, hur minska magomfång.
Hej!
Jag oroar mig för min son som är rätt stor om magen. Behöver tips på aktiviteter eller sysslor som leder till en smalare mage. Sonen på 14,5 år har inte börjat växa ordentligt än. Han är ca 166 cm och har stl herr-M på t-shirtar och då sitter de inte tight, men stl herr-s gör det. Han växer lite mer nu än förra året men det går långsamt, kanske 5-6 cm per år. Dock tycker jag att han ganska ofta växer ur sina t-shirtar och jag är lite orolig för hans växande mage. Hans kroppsform är störst på mitten och har alltid varit så. Rumpan är ganska liten men magen är bara som en lös degklump och jag har svårt att förstå hur den kan bli så stor. Har dock både nära släktingar och svärföräldrar med liknande kroppsform. Har ändå hört på tv mm att en större mage inte är hälsosamt men vill inte att hans mage ska bli större, men inte heller råda honom att banta. Han gillar att gejma och jag tycker det är ok om det inte varit så att han knappt rör sig alls då. Sen så är han också mästare på att ta det lugnt och vila. Har han inget att göra så trivs han bäst med att ligga ner och fundera eller spela. Ser andra barn som blir rastlösa av att inte göra något eller vara stilla för länge men inte min son.