Inlägg från: Anonym (Ägget) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ägget)

När har jag ägglossning?

Har man sex varannan var tredje dag har man väldigt goda chanser att lyckas bli gravid även fast man inte har nån aning om när ÄL sker 😊 Det är helt normalt att det tar flera månader, upp till 1 år. 

ÄL sker ungefär 14 dagar FÖRE mens. När du har lite oregelbunden cykel är det ju svårt att veta när detta blir, men utgå från din kortaste cykel på 29 dagar och räkna 14 dagar före, ungefär där omkring borde ÄL ske, lite senare om cykeln är längre. Har ni då sex regelbundet ett par gånger i veckan däromkring blir du förhoppningsvis gravid så småningom 😍

Jag känner min kropp. Märker när mina flytningar blir slemmiga, som äggvita, då är jag fertil. Börja känna efter och lär känna hur din kropp fungerar om du vill ha koll. Jag har dessa fertila flytningar några dagar och sen är dom bara borta och då vet jag att ÄL varit, inte fertil längre. Blivit gravid 3 gånger genom att ha koll på flytningarna och räkna ut att ÄL borde ske ungefär 14 dagar före min mens (jag har dock regelbunden men så lättare för mig att räkna och veta) 😊

Men som jag skrev tidigare, har man sex varannan var tredje dag missar man inte ÄL. 

Sen är det inte alla som får fullt utslag på ÄL-test även fast dom har ÄL, vissa har stegring jättekort tid och måste testa både förmiddag och eftermiddag för att inte missa stegringen, så kan det ju ha varit för dig. Men vill du slippa onödig stress så sexa på regelbundet några gånger i veckan.

Lycka till 🌸

Svar på tråden När har jag ägglossning?