• Anonym (Elsa)

När har jag ägglossning?

Det finns inget skäl att hålla på med ägglossningatester och sånt om ni inte har särskilda problem med fertiliteten. Barn har blivit till i tusentals år helt enkelt genom att folk har oskyddat sex. Helt utan tester. 

Företagen som gör de här testerna skapar en osäkerhet och nervositet helt i onödan och sen tjänar de pengar på att du blir orolig och slutar lita på dig själv och din egen kropp. 

Ägglossning sker för de flesta 14 dagar före mens. 

• Anonym (Elsa)
    Anonym (nervöstjej) skrev 2024-06-19 17:02:11 följande:

Tack behövde verkligen höra det. Håller med dig, det har redan skapat en oerhörd nervositet hos mig och jag har fått hjärnspöken om att jag kanske inte är fertil osv och även efter att det är vat och varannan som pratar om att det är svårt. Jag är nog mest orolig för att min menscykel är lite oregelbunden och det inte finns riktigt något datum att räkna efter. Men utgår jag från mina tidigare menscyklar som är allt emellan 29-37 dagar så borde ju min ägglossning vara nu-nästa vecka ut. Så det är väl bara att köra på varannan dag med start idag och se vad som händer? 😊 

Ja, gör det! (Kör på alltså)
    Det kan ju ta upp till ett år utan att något är fel, så var beredda på det. Stort lycka till! 
Svar på tråden När har jag ägglossning?