Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Varför så elaka mot spinkiga personer?

Enkelt svar.  Det är för att de tjocka ska känna sig bättre. Då kan de trycka på att det är inte dom som är tjocka. Utan det är du som är så himla smal...
    Man vill verka lite bättre alltså...
    Men även att övervikt har blivit normaliserat.

• Anonym (Rob)
    Rockärbäst skrev 2024-06-18 14:51:50 följande:
    Så då vill de smala känna sig bättre när de gnäller på "tjockisar" om man tänker som du gör?!?
    Nej, för att övervikt är ett mycket större problem än vad undervikt är...
    Har du missat att större delen av befolkningen är tjocka !?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-06-18 15:21:58 följande:

Oftast avundsjuka personer enligt min erfarenhet.

Exakt så.
    Det är mer attraktivt att vara smal än tjock.  Såklart de tjocka blir avundsjuka.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (F.d. spinkig) skrev 2024-06-18 16:58:29 följande:
    Jag är så ledsen att du har fått höra detta, man blir så ledsen. De frågade mig om jag hade ätstörningar och anorexi trots att de såg mig äta stora portioner. En dam i en klädaffär frågade min pojkvän om han äter upp all min mat. Arbetskamrater frågade även om jag köpte barnkläder. Och detta var personer som var normala, och inte någon som helst övervikt. Vad är det för mening med dessa kommentarer? För inte hjälpte det, tvärtom, gick nästan ner i vikt av kommentarerna.

Så snälla, kommentera inte om ni tycker att någon väger för lite. Man blir så ledsen, och det är bara elakt. 
    Ta inte åt dig TS.  Avundsjuka.
    Du hade helt perfekt bmi.  Många kvinnor som önskar att de har smala som du som sagt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (M) skrev 2024-06-18 18:09:29 följande:
    Det var riktigt elakt. Jag förstår helt hur du känner det. Hörde också en kommentar om hur kul är det att ligga med ett skelett. Man vill kunna skaka av sig alla elaka kommentarer men det är inte alltid så lätt.
    Smaken är ju som baken.  Men uppenbarligen verkar man tro att det är mer ok att fälla nedlåtande kommentarer om smala. 
    Men har förstått att det finns en hel del män som även gillar tjocka kvinnor.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Solros) skrev 2024-06-18 18:25:52 följande:
    Japp, också varit där i tonåren. Och jag var inte ens direkt spinkig. Smalare än de flesta, absolut, men helt inom spannet för vad som är normalt och sunt. Speciellt när man är tonåring och har hög omsättning.

Min mamma mobbade mig för min vikt hela tiden, trots att hon var exakt likadan i samma ålder och trots att hon visste att jag åt ordentligt. Min syster vägde bara något lite mer men hennes kropp kommenterade hon aldrig, konstigt nog. 

Klasskamrater kunde fälla kommentarer liknande de du nämner. Jag kunde inte se mig i spegeln i omklädningsrum utan att någon skulle kommentera "ja, du ÄR smal!" som om jag inspekterade mitt kroppsfett, när jag precis som alla andra ville kolla hur kläderna, sminket eller håret såg ut. Om jag för en gångs skull inte ville ha sås till maten skulle någon alltid kommentera om jag hade ätstörningar - trots att de såg mig äta som en häst av all annan mat (jag tycker bara inte om t.ex. bearnaise).

Jag har kommit fram till att det förmodligen bara handlade om ren avundsjuka. Att de alla, inklusive min mamma, var avundsjuka på min smalhet. För hade de faktiskt varit genuint oroade över min hälsa och trott att jag var anorektisk, hade de självklart kontaktat vården och pratat med mig om detta. Inte låtit det stanna vid såna kommentarer.

Hade kommentarerna handlat om övervikt hade det varit självklar mobbning, men många tycker det är okej att bete sig kränkande mot den som råkar vara smal.
    Helt korrekt analys av dig. Avundsjuka.
  • Anonym (Rob)
    Aniiee skrev 2024-06-19 14:01:42 följande:
    Ja, det har hon. Men när du inser att hon inte vög r 50 idag utan 62-66, så tycker du inte det längre.. Om man ska utgå från alla dina andra kommentarer i liknande trådar, då. Då är ts numera fet. Enligt dig, alltså. 
    Som jag sa tidigare. Är hon normalviktig nu.  Varken smal eller tjock.
Svar på tråden Varför så elaka mot spinkiga personer?