• Anonym (Hjälp)

Blir killar kär på samma sätt som tjejer

Hur är det nu, blir män/killar förälskade och kära på samma sätt som en tjej/kvinna?

Jag är förvirrad och har börjat tvivla på mig själv. Känner män pirret, kan inte tänka på något annat, svävar på rosa moln eller är allting bara ett förspel inför parningen?

Det är svårt för mig att förstå, för även jag - som kvinna - har haft svårt att acceptera och tillåta mig att känna och alltid ruskat av mig all form av svärmeri.
    Men så träffade jag en man som, jag trodde, blev kär i mig och jag blev kär i honom. Det höll inte, hans känslor svalnade medan mina blev ordentligt brända och jag kände mig enormt lurad. Det kan så klart hända men jag har ändå börjat ställa mig frågan, dels då jag gick på en nit men också för att jag träffat en hel del "fuck boys", som visserligen kan spela spelet men när "paringsakten" är över, den första "crushen" ebbar ut så var det inga känslor kvar. 

Snälla, säg att jag har fel. Säg att det kan hända även män. 

• Svar på tråden Blir killar kär på samma sätt som tjejer
  • Tecum
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-06-18 18:08:52 följande:
    Jag som kvinna har absolut inga problem med sex och jag behöver inte vara kär för att ha det.
    Jag brukar inte vänta för ja, tycker man om varandra så vill man ju vara med varandra på alla sätt, det är ju inte som att man säljer sin själ för att man ligger lite.
    En sund inställning!
  • Anonym (Tummen upp)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-06-18 13:06:05 följande:

Män kan bli jätteförälskade, tror inte det är någon skillnad. Men man får ju undvika dem som bara vill ha sex. Ett bra sätt är ju att vänta lite med sex. 

Bra råd. Jag hade definitivt väntat tills man vet mer säkert.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Tummen upp) skrev 2024-06-18 18:26:09 följande:
    Bra råd. Jag hade definitivt väntat tills man vet mer säkert.
    Men om man tycker om sex då? Det är ju inte bara män som gör det. Jag frågar ärligt verkligen, jag får verkligen inte kläm på det. 
  • Anonym (Tummen upp)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-06-18 18:29:06 följande:
    Men om man tycker om sex då? Det är ju inte bara män som gör det. Jag frågar ärligt verkligen, jag får verkligen inte kläm på det. 
    Då får du väl söka dig till någon som har samma värderingar som du? Är väl inte så svårt. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-06-18 18:29:06 följande:

Man behöver ju inte vänta för väntandets skull. Om du gillar sex och vill ha sex är det ju inte fel. 

Men om man märker att man av någon anledning hela tiden , ofrivilligt, råkar ut för players, fuckboys, eller vad man skall kalla dem, då kan man kanske vänta lite med sex och se om man klickar lite på andra sätt också? 

• Anonym (Hjälp)
    Tecum skrev 2024-06-18 18:22:30 följande:
    En sund inställning!
    Men vad gör man då när man har legat med ett antal män, alla på gemensamt initiativ, men man ändå inte träffat rätt i den stora kärleken? Man, i alla fall jag, vill ju inte ligga runt med olika män för alltid men har ändå ett behov eller önskan om fysisk närhet till man hittar sin "för alltid-partner" och helt plötsligt så har man ett för högt body count och är inte längre önskvärd som partner. 
    Hypotetisk fråga så klart, och man väljer själv om man vill berätta det. Det känns ju märkligt att man ska spara sig för något som kanske, om man har otur, aldrig kommer dyka upp. 
  • Anonym (Hjälp)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-06-18 18:35:27 följande:

Man behöver ju inte vänta för väntandets skull. Om du gillar sex och vill ha sex är det ju inte fel. 

Men om man märker att man av någon anledning hela tiden , ofrivilligt, råkar ut för players, fuckboys, eller vad man skall kalla dem, då kan man kanske vänta lite med sex och se om man klickar lite på andra sätt också? 

Bra formulerat.
  • Anonym (F)

Killar/män känner nog på samma sätt, när man inte kan tänka på annat än den personen dygnet runt. Så där är nog skillnaden inte så stor

• Tecum
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-06-18 18:52:43 följande:
    Men vad gör man då när man har legat med ett antal män, alla på gemensamt initiativ, men man ändå inte träffat rätt i den stora kärleken? Man, i alla fall jag, vill ju inte ligga runt med olika män för alltid men har ändå ett behov eller önskan om fysisk närhet till man hittar sin "för alltid-partner" och helt plötsligt så har man ett för högt body count och är inte längre önskvärd som partner. 
    Hypotetisk fråga så klart, och man väljer själv om man vill berätta det. Det känns ju märkligt att man ska spara sig för något som kanske, om man har otur, aldrig kommer dyka upp. 
    Men att du inte hittar rätt beror ju inte på om du har sex med honom eller ej! Istället måste du fundera på vilken typ av män du attraheras av och söka i delvis andra grupper eller utifrån andra kriterier. Om någon gång på gång råkar ut för players och fuckboys är det varken en slump eller beror på att ni har sex direkt.
    Och vill man ha sex ska man ha det, som du skriver säljer man inte sin själ för att  man ligger lite...
Svar på tråden Blir killar kär på samma sätt som tjejer