• Leonit

Tvångstankar

Hej alla på Familjeliv, jag sitter me ångest upp till öronen och är ledsen och nedstämd. Jag har sedan jag varit 13 är idag 21 haft problematik med tvångstankar. Allt från att jag va rädd jag skulle skada folk jag älskar, att inte kunna sova för jag var rädd jag skulle göra något i sömnen. Kan inte gå hemifrån utan checka allt i huset. missar alltid bussar pga detta. 

jag är tillsammans me världens underbaraste kille. Jag älskar han otroligt mycket. Men mina tankar säger jag ljuger 

tankar som tänk om jag är bi, har kommit upp många gånger. söker bekräftelse för ca säker på att jag är straight. Aldrig varit kär i en tjej. Bara killar och aldrig riktigt tänkt på tjejer under sexuella sammanhang. 

dessa tankar triggades när jag tyckte en tjej såg bra ut. då började mitt tvång eskalera. undvek samma kön osv. Är ingen homofob. Eller om jag blir jätte bra vän me någon tjej så dyker denna tanke upp. 

oroar mig för allt de tar aldrig slut. Alla teman hoppar fram och tillbaks.

jobbar heltid, gråter hela tiddn hemma. Har aldrig någon paus i huvudet de är högljuddt. Börjat på antidepresiva men de funkar inte.

vet inte vad jag ska göra tappat livsglädjen. De ända som gör mig glad är min pojkvän. 

Svar på tråden Tvångstankar