• Anonym (Anonym)

Är jag smal, rund/mulligt eller något annat?

Jag är en ung kvinna som är 174 cm lång, väger ca 61/62 kg och är inte muskulös. Baserat på dessa mått, skulle ni då säga att jag är smal, rund/mullig eller inget av det?

• Svar på tråden Är jag smal, rund/mulligt eller något annat?
  • Anonym (Rob)

Du ligger på bmi 20 vilket är normalt.  Definitivt inte smalt för en ung kvinna.  
    Jag själv låg på samma vikt upp till 30 års åldern och är kille men tränar mkt.

• Anonym (Rob)
    Anonym (E) skrev 2024-06-18 13:29:47 följande:

Är 170 och väger 55-56. 

Det låter lagom !   Bmi 19.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-18 14:08:49 följande:

Du ligger på bmi 20 vilket är normalt.  Definitivt inte smalt för en ung kvinna.  
    Jag själv låg på samma vikt upp till 30 års åldern och är kille men tränar mkt.

Alla brukar säga till mig att jag är så smal, men du säger definitivt inte?

Men roligt att höra andras tankar 

• Mia448
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-18 14:16:56 följande:

Vissa män gillar magra tjejer. Han är troligtvis en sådan..
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-18 14:16:56 följande:

Det är för alla är så tjocka idag.  Det är inte du som är smal de är de andra som är tjocka.  Mer än hälften av alla människor är överviktiga idag.
  • Anonym (Olala)

Varken rund eller smal, normal hälsosam vikt.

• Anonym (Olala)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-18 14:25:29 följande:
    Det är för alla är så tjocka idag.  Det är inte du som är smal de är de andra som är tjocka.  Mer än hälften av alla människor är överviktiga idag.
    54% av Sveriges befolkning är överviktig enligt bmi. Och drygt hälften av alla med normalt bmi har för mycket fettmassa på kroppen.

Så drygt 80% av Sveriges befolkning är "överviktigt"

Så ja bilden på vad som är sunt och normalt är helt skev.
  • Anonym (Olala)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-06-18 13:26:11 följande:
    Verkligen? Jag är 169 och när jag vägde ca 56-59 så sa ALLA att jag var för smal. Borde gå upp minst 10 kilo 
    Du hade en perfekt vikt enligt bmi, när man är yngre bör man ligga mellan 20 till 22. Det är det bästa för hälsan iaf.
  • Mia448
    Anonym (Olala) skrev 2024-06-18 14:49:50 följande:
    Du hade en perfekt vikt enligt bmi, när man är yngre bör man ligga mellan 20 till 22. Det är det bästa för hälsan iaf.
    Vad som är bäst för hälsan är att man äter en varierad nyttig kost. Tex är det ej nyttigt att hoppa över måltider eller att bara äta socker. Sålänge man ej är överviktig eller underviktig så har vikten ingen större roll för hälsan.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Olala) skrev 2024-06-18 14:49:50 följande:
    Var har du fått de ifrån? Man kan ligga under bmi 20 och vara fullt frisk också... 
Svar på tråden Är jag smal, rund/mulligt eller något annat?