• Tecum

Kan jag hjälpa min sambo

Anonym (ts) skrev 2024-06-17 09:17:16 följande:
    Du behöver inte bli oförskämd. Jag skriver ju för att jag vill att detta ska sluta. Vad jag menade var att jag vill hjälpa min sambo, men den form av tough love som föreslogs - att dra på egen semester när jag vet att han kommer att slita - skulle jag aldrig kunna göra. Jag behöver hitta andra sätt att nå fram till honom.
    Det var ett idiotiskt förslag att du skulle lämna den du älskar åt sitt öde och se på när han kraschar. Det hade inte jag heller kunnat göra. Och hur kul är det att åka på semester själv och bara oroa sig för sin partner?

Men det är dags att du "klampar in" i relationen han har till sina VUXNA barn! Jag tror att han behöver lite tydlighet och stöd från dig för att börja säga nej till visa saker. T ex att ge pengar till vuxna barn. Och dottern borde hjälpa till med renoveringen av stugan då hon ställde till det.
    Du ska också säga att du är rädd att han ska bli utarbetad och att du redan sett tecken på det (även om du inte har det). Sånt kommer smygande och det är inte hållbart eller rimligt att han curlar vuxna barn på detta vis. Inte bra för barnen heller.
Svar på tråden Kan jag hjälpa min sambo