• Anonym (Nyckelpiga)

Så jävla ledsen

Återupptog kontakt med en jag träffat för nått år sen. Vi har alltid haft en jättefin personkemi men blev snabbt mycket drama mellan oss. Jag inser i efterhand att jag då inte var redo för en relation medans han kände starkt fort. Blev osäker pga mig och att jag inte visste vad jag kände. Vi bröt till slut och han har hört av sig sporadiskt men jag har inte velat ta upp kontakten. Nu gjorde vi det ändå av någon anledning och träffades och det kändes så rätt för mig. Tror jag var redo nu. Men inte för honom. Kändes som att det gamla påverkade hans känslor. Har svårt att se att jag kommer ha denna kemin med någon ny och ångrar att jag inte tog tillvara på oss när jag hade chansen.
    Kan det vara så att jag var intressant när jag inte var så intresserad men när jag blev det var det inte intressant mer? 

Behöver tröstande ord. 

• Svar på tråden Så jävla ledsen
  • Anonym (L)
    Anonym (Nyckelpiga) skrev 2024-06-22 10:11:19 följande:

Han blev inte dåligt behandlad. Det är inte så enkelt som att det enda var att jag vacklade. Han bidrog till drama på olika sätt själv. 

Jaja, det kan kvitta. Det är i det förgångna och blev det såhär var det ju uppenbarligen inte meningen det skulle bli vi. 

Vad hände då? 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Nyckelpiga) skrev 2024-06-22 10:11:19 följande:

Han blev inte dåligt behandlad. Det är inte så enkelt som att det enda var att jag vacklade. Han bidrog till drama på olika sätt själv. 

Jaja, det kan kvitta. Det är i det förgångna och blev det såhär var det ju uppenbarligen inte meningen det skulle bli vi. 

Om det var massa drama av olika slag från er båda är det väl tillräckligt mycket röda flaggor för att förstå att det inte ska vara ni? 
  • Anonym (Nyckelpiga)
    Anonym (Andreas) skrev 2024-06-23 18:07:36 följande:
    Om det var massa drama av olika slag från er båda är det väl tillräckligt mycket röda flaggor för att förstå att det inte ska vara ni? 

Jo kanske. Saken är att jag tror det är något sådant som skulle lagt sig över tid om vi blev mer trygga. Vi har rätt starka personligheter båda två vilket också var anledningen till att vi hade så kul ihop. 

Jag har i alla fall landat i detta nu. Jag Tindrar som fan och ska gå på dejter i veckan. Jag måste gå vidare från detta nu. 

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Nyckelpiga) skrev 2024-06-23 18:40:58 följande:

Jo kanske. Saken är att jag tror det är något sådant som skulle lagt sig över tid om vi blev mer trygga. Vi har rätt starka personligheter båda två vilket också var anledningen till att vi hade så kul ihop. 

Jag har i alla fall landat i detta nu. Jag Tindrar som fan och ska gå på dejter i veckan. Jag måste gå vidare från detta nu. 

Innan du blir sårad igen. Tinder är främst en knull-app så du vet.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nyckelpiga)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-06-23 18:44:20 följande:
    Innan du blir sårad igen. Tinder är främst en knull-app så du vet.
    Jag brukar inte bli sårad bara för det hände nu. Sen vet jag folk som träffats där.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Nyckelpiga) skrev 2024-06-23 18:46:43 följande:
    Jag brukar inte bli sårad bara för det hände nu. Sen vet jag folk som träffats där.
    Nej, jag menar mer om du raggar på Tinder och tror att du ska på dejt för något annat än att det ska utmynna i sex förr eller senare.
  • Anonym (Nyckelpiga)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-06-23 18:55:46 följande:
    Nej, jag menar mer om du raggar på Tinder och tror att du ska på dejt för något annat än att det ska utmynna i sex förr eller senare.
    Har gått på en hel del Tinder dejter i mitt liv och har inte denna upplevelsen. 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Nyckelpiga) skrev 2024-06-23 18:40:58 följande:

Nja romantisera inte det där nu..  starka personligheter är väl snarare något som gör att det ofta fortsätter att storma på olika sätt. Trygghet har inte särskilt mycket med saken att göra på så sätt. 
    Jag skulle råda dig till att ta med dig den vetskapen du har nu till vidare dejter så du inte sitter där igen med ny kille och liknande stormiga relation.  
  • Anonym (Sårad)

Han blev sårad eftersom du inte ville med honom att göra. Självklart svalnade hans känslor. Det finns ingenting som är evigt. Jag har varit i samma situation men då var jag den som va på i början och han hörde av sig efter några år men nej tack. Vill inte vara andrahands val så jag antar att mannen som du vill ha kontakt med känner samma.

• Mandel

Beroende på ålder - det är skillnad på tonåringar mot vuxna, men det är väldigt sällan en relation skulle bli bättre försök nr 2.
    Det är skillnad om man gått i terapi/bearbetat det som gjorde att det inte fungerade första gången alternativt att det gått tid så man mognat.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Så jävla ledsen