Anonym (Nyckelpiga) skrev 2024-06-21 10:26:27 följande:
Tack för ditt långa svar!
Pratade med en vän om detta som tycker jag romantiserar honom, att han faktiskt betedde sig knepigt och illa periodvis när vi träffades och det är nog rätt. Sen har jag väl förmildrat det iom jag insåg min egen otillgänglighet.
Jag tror inte han är öppen för mig om jag hör av mig igen. Han är helt stängd och vi avslutade ganska tydligt där han uttryckte att han inte kände som förr. Finns ju inget värre och det går ju inte att ta tillbaka. Misstänker där dykt upp nån annan, eller något gammalt som påverkat honom.
Får väl bara acceptera vi varit i osynk hela tiden och att det kanske är guds eller universums eller vad man nu tror på sätt att visa vi inte ska vara tillsammans. Vi tycker ganska olika om mycket men jag var beredd att bortse från det. Tror definitivt han ändå har känslor, det såg jag i hans blick men jag tror de är nedtryckta under massa sårade känslor och rädsla för att jag ska bryta igen.
Jag önskar honom ändå lycka och att han hittar någon han känner sig trygg med där han vågar älska. Ska sluta älta detta nu. Det blir inte bra för mig.
Glad midsommar!
Hoppas du haft en fin midsommar du med, trots allt :)
Ja jag förstår att du inte orkar tänka mer på detta, han.
Har han själv varit tvetydlig (vilket jag inte förstod innan att han varit, jag trodde han var på hela tiden) är det ju inte så konstigt, bara naturligt, att du inte själv vågat känna mer, satsa mer.
Det enda sättet framåt om det skulle fortfarande vara på tapeten är kommunikation, vilja, driv, från er båda.
Min man var som ett surrande bi runt mig första tiden och den varade länge, den här första tiden. Vet inte om han insåg hur mycket jag uppfattade av det (eller hur mycket andra märkte av det). Det var som att jag var lugn i det. Med tanke på allting annat som hände också runt oss borde jag ha varit mer oroad, men han avslöjade sig själv. Där var ett surr av andra tjejer också i den miljön vi rörde oss i. Först tänkte jag att han är som dem och ska vara med en av dem (kanske min egen fördom), att han inte var rätt för mig, och jag märkte också att där var (minst) två av dem som var intresserade, en av dem ville verkligen visa mig på att "han är snart min". Det var nog otippat att jag kom in i den cirkeln och jag var väl ändå inte riktigt i den ändå. När jag fick det där budskapet att "han är snart min" från henne gjorde jag det klassiska dvs jag tog helt avstånd från honom. Av hänsyn, trodde jag till dem, till henne. Men enligt honom sedan och andra var det inte så, det var hon som ville ha honom, men inte ömsesidigt. När han märkte jag tog sådant avstånd var det som att han fick panik "Jag är inte en sådan kille". Jag var mer chill då som att säga "Det är okej", typ återgå du till ditt, nu vet jag det om dig, det var det här jag var rädd för, misstänkte, adios. Inget hade hänt mellan oss ändå. Han trodde den tjejen trappat upp sitt spel då hon känt av hotet av mig, oss, fast det inte fanns något "vi" ens då. Han kände inte igen henne som hon bar sig åt. Det jag kommit fram till med honom är att han är inte så bra på att läsa in, som jag är. När han väl fattar han hamnat i något då reagerar han, men det är just den tiden där emellan som jag inte tyckt om.
Han var alltså någon som avslöjade sig själv fast han inte ville och inte trodde han gjorde. Så som din också gör? Jag gjorde misstaget någon gång att tänka han var öppen med det, klar över det själv, så då var det lika bra att lägga korten på bordet.
Det jag vet mellan oss som hänt är att när det gäller vissa saker har det varit han som varit framåt med, velat få till den förändringen mellan oss, och när det gäller andra saker som varit viktiga för mig har jag varit den drivande att få igenom det (med hans samtycka såklart, annars vill jag inte).
Jag tror många par har det så innan allting lägger sig. Det är en rörig tid i början, och det kan vara himmel och helvete. Det är jättesvårt när man inte känner varandra tillräckligt att veta är det här en röd flagga eller är det något annat?