Anonym (ix) skrev 2024-06-16 09:35:39 följande:
nu har inte min son så dyra små saker till sin dator men datorn i sig är ju rätt dyr men den är också tung och klumpig.
Av de andra som svarat känns det som att jag iaf ska åka med ner men jag förstår ju ingenting av vad de gör. (jag kan skriva på familjeliv, betala räkningar och svara på epost ) min son kallar mig digital dinosaurie.
nästa gång är det i Stockholm också där borde det ju vara lättare att hitta hotell och kanske något för mig som vuxen att göra när jag inte får vara med mer.
An som sonens kompisar är tekniker och "gamer" så de är ju några som åker tillsammans i så fall och en pappa kommer ju iaf vara med dem inne på eventet.
Du må vara en dinosaurie gällande teknik, men som förälder har du ju sett både det ena och andra och löst massor av olika situationer som en 13/14 åring faktiskt ännu inte fått någon erfarenhet av.
Att vara medföljande innebär ju inte att du ska stödja i att leva upp till ungarna "drömbild" av någon som fixar det tekniska och underlättar spel, utan just om att se till att situationen faktiskt är tillräckligt bra och att det finns någon där om det behövs, såväl för insyn, som att intressera sig för barnets hobby.
Tvärtom behöver du ju finnas med, så att barnen också får förklara sina problem för en teknisk dinosaurie och öva sig på ett både lösa saker själv, men också att använda andra människors kompetens och styrkor. Precis som den teknikintresserade föräldern hoppas på städ om ett barn plötsligt får problem som hänrör något annat.
I den åldern är barn så oerhört kompetenta.... Och så fullständigt idiotiska parallellt.