• Anonym (ix)

Dreamhack??

Största sonen har börjat säga att han vill åk till dreamhack. Sonen är 13 (fyller 14 innan "winter" eventet

Någon som varit där tidigare och kan berätta lite om hur säkerheten är. 

Hört lite om att stölder är rätt vanligt men det är från föräldrar som inte varit på plats själva. 

Har själv inget större teknik intresse men det verkar ju vara både datorer och någon form av festival vilket gör att jag har lite svårt att förstå. 

Sonen har varit på flera "lan" (som han kallar dem) hemma men då är det mycket mindre än jag förstått dreamhack är. 

Någon som varit där eller haft barn där som kan råda mig lite i hur det är och vad som händer. Jag är mest oroad över just säkerheten, stölder, tillgången på mat, vatten och hygien. 

• Svar på tråden Dreamhack??
  • Anonym (ix)
    Anonym (-) skrev 2024-06-16 07:39:17 följande:

Inte varit själv, men träffat folk som varit och har spelande som som först ville och sen aldrig själv åkte.

Min erfarenhet och uppfattning är att 13/14 åringar inte åker själv, utan har med föräldrar, eller andra vuxna och att det är som man kan vänta. 

Små dyra saker som lämnas obevakade kommer kanske stjälas. Precis som varsomhelst där det är lätt att man missar att tjuvar finns. 

nu har inte min son så dyra små saker till sin dator men datorn i sig är ju rätt dyr men den är också tung och klumpig. 

Av de andra som svarat känns det som att jag iaf ska åka med ner men jag förstår ju ingenting av vad de gör. (jag kan skriva på familjeliv, betala räkningar och svara på epost ) min son kallar mig digital dinosaurie. 

nästa gång är det i Stockholm också där borde det ju vara lättare att hitta hotell och kanske något för mig som vuxen att göra när jag inte får vara med mer. 

An som sonens kompisar är tekniker och "gamer" så de är ju några som åker tillsammans i så fall och en pappa kommer ju iaf vara med dem inne på eventet. 

Svar på tråden Dreamhack??