Inlägg från: Anonym (Casanova) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Casanova)

Jag har troligtvis fått hiv

Nellynellsss skrev 2024-06-15 22:52:31 följande:
    Ja precis, kommer inte kunna smitta någon när jag är välmedicinerad. Finns absolut värre sjukdomar men att få höra att jag troligtvis har hiv kom som en käftsmjäll. Redan berättat för familjen och min bästa vän, men vet inte om jag kommer klara av att berätta för andra till en början.. just pga folks okunskap och fördomar. :( Att jag någonsin ska kunna träffa en kille och berätta för den personen känns som det svåraste. De flesta springer ju åt andra hållet så fort de hör ordet hiv. Därav är jag rädd för att bli utfryst från samhället men önskar att jag en dag kan vara öppen med det för att hjälpa andra.. 
    Ja, det finns ett stort stigma med sjukdomen. Jag tror tyvärr att de flesta kommer rycka tillbaka lite. Det har ju lagts en hel del utbildningsinsatser från samhällets sida att varna för hiv. Det har fungerat.

Hur ser forskningen på området ut? Läste någonstans att det inte forskas så mycket som man kan tro. Stämmer det? Eller forskas det för fullt?

Att ta fram en medicin som botar är ju inte lika lönsamt som en som trycker ner.
  • Anonym (Casanova)
    Nellynellsss skrev 2024-06-15 23:04:47 följande:
    Hur menar du med det sista du skrev att det inte är lönsamt att bota hiv?
    Läste det någonstans... Att det är mer lönsamt att ta fram mediciner som trycker tillbaka men inte botar. Du kan sälja den löpande under lång tid. En medicin som botar blir ju en engångsgrej.

Tror jag läste det i samband med att jag läste om medicinen mot Hepatit C. Den är ju rätt dyr. Men fungerar.

Men jag har absolut inga belägg för mina påståenden. Jag sitter och killgissar lite svävande ur minnet. Har du bättre källor så tro på dem!
  • Anonym (Casanova)
    Nellynellsss skrev 2024-06-15 23:18:34 följande:
    Jag är själv ssk men hade inte mycket kunskap om just hiv. Inte många i vården har och har redan blivit diskriminerad av vårdpersonal. Det är synd att det inte informeras mer om just hiv. Nej som jag skrev så har jag fått ett svagt positiv test så väntar på vad de på labb säger. Ska även ta ett snabbtest på måndag. Känns ändå hemskt att ha fått viruset och behöva gå på mediciner och bli dömd av omvärlden livet ut? känns som att ingen kommer kunna älska mig om de vet. Det är en tung börda och hemlighet att bära på..
    Jo... Jag tror att stigmat är värre än själva sjukdomen just nu. Hur skulle du själv ha reagerat för ett år sedan om en kille med hiv ville ha sex med dig?

Jag tror däremot inte att det är kört. Men jag tror att du kommer att få fokusera på att hitta rätt man på ett annat sätt. Någon som kanske hajar till när han får höra det, men ändå älskar dig så mycket att han kan ta sig tiden att läsa på och vänja sig vid tanken.
  • Anonym (Casanova)
    Nellynellsss skrev 2024-06-17 18:35:36 följande:

Jag var och testade mig idag och var NEGATIV! Helt sjukt. Är så chockad och överlycklig. Trodde inte det var sant. Vet inte vad som visat på misstänkta hiv nivåer men kan ju ha vart något fel på testet, men ska ändå ta ett till om nån vecka, dock sa sköterskan att dessa tester är otroligt säkra. 🙏🏽🙏🏽🙏🏽

Skoj! Grattis! Julafton för dig idag då! :)

Men vänta en vecka innan du öppnar champagnen!
Svar på tråden Jag har troligtvis fått hiv