När berätta att man vill skiljas?
Mitt beslut att lämna är inte tagit lättvindigt. Har vänt och vridit mig själv ut och in i några år och verkligt kämpat för att ungarna ska bli stora och självständiga.
Vi är vänner men verkligen inte bästa vänner. Berättade för 5 månader sedan att jag ställt mig i bostadskö för att poängtera att jag gick i seperationstankar. Vilket resulterade i 2 veckor av hålla handen, fjäsk och mer sex än vi haft på flera år. Men 2 veckor senare så är jag osynlig igen. Han tyckte nog att jag fått vad jag saknade.
Så jag är inte ute efter "pirret i magen". Finns ingen värre känsla att sitta med honom i soffan och ändå känna sig så ensam och osynlig. Då sitter jag hellre verkligen helt ensam i en lägenhet. Är trött på att hela tiden kämpa för att bli sedd.... Kommer sakna mycket med vårt förhållande men välkomna min nya frihet och att börja prioritera mitt mående.
Detta är bara toppen på isberget men orkar inte dra allt här. Min fråga var endast om jag tänkte rätt att ta snacket efter semestern.
Jag vet ju inte hur han kommer att reagera när du säger att du vill skiljas. I mitt eget fall gick jag sönder, fick söka akut psykvård. Andra människor ruskar av sig snabbare. Men det är nog bra om du släpper bomben när ni är ensamma och har några timmar på er.
Jag har den kanske naiva tron att vi människor gör så gott vi kan, och de beslut vi tar, dem tar vi för att det är dags. Med all sannolikhet är ert kärleksförhållande slut. Om ni flyttar isär och börjar sakna varandra så kan ni ju flytta ihop igen, eller bli särbo.