• Anonym (Jane)

När berätta att man vill skiljas?

Anonym (Dra plåstret) skrev 2024-06-15 21:28:02 följande:

Kommer du kunna ha en bra semester med tanke på vad du går och bär på?  Veckan och familjen kan ju påverkas av dig ändå fast du inte inte säger något. Allt handlar om hur du kommer att må och vilken nivå av pokerface du har. Spela teater med din man en vecka,  fixar du det? 

Fast TS har säkerligen burit på detta en lång tid, det var nog inte i förrgår hon helt plötsligt kände att hon vill skiljas. 
  • Anonym (Jane)
    Anonym (Blivande singel) skrev 2024-06-16 17:13:08 följande:

Mitt beslut att lämna är inte tagit lättvindigt. Har vänt och vridit mig själv ut och in i några år och verkligt kämpat för att ungarna ska bli stora och självständiga. 

Vi är vänner men verkligen inte bästa vänner. Berättade för 5 månader sedan att jag ställt mig i bostadskö för att poängtera att jag gick i seperationstankar. Vilket resulterade i 2 veckor av hålla handen, fjäsk och mer sex än vi haft på flera år. Men 2 veckor senare så är jag osynlig igen. Han tyckte nog att jag fått vad jag saknade. 

Så jag är inte ute efter "pirret i magen". Finns ingen värre känsla att sitta med honom i soffan och ändå känna sig så ensam och osynlig. Då sitter jag hellre verkligen helt ensam i en lägenhet. Är trött på att hela tiden kämpa för att bli sedd.... Kommer sakna mycket med vårt förhållande men välkomna min nya frihet och att börja prioritera mitt mående. 

Detta är bara toppen på isberget men orkar inte dra allt här. Min fråga var endast om jag tänkte rätt att ta snacket efter semestern. 

Ta det efter. Så får barnen en hyfsat normal semester. 
  • Anonym (Jane)
    Anonym (Blivande singel) skrev 2024-06-16 17:51:41 följande:
    Ja, så var tanken. En vän till mig tyckte jag skulle vänta tills hösten att berätta så inte maken skulle tycka att semestern var onödig om jag nu ändå visste att jag ville skiljas. 

Men så länge vill/orkar jag inte vänta. Vi har självständiga ungdomar som är borta hos vänner mycket. Så tänkte passa på ett sånt tillfälle när ungarna sover borta. 

Så har vi nån/några veckor på oss att diskutera hur vi går vidare. 
    Bra plan. Det behövs tid att smälta det, och börja planera. Det kan bli stressigt om man samtidigt har kommit igång med både arbete och skola. Han hinner smälta det lite innan jobbet börjar också.
Svar på tråden När berätta att man vill skiljas?