• Less is more

När berätta att man vill skiljas?

Ja  det låter som en bra plan.  Bättre än alternativet, att prata innan semestern. Då har ni bättre tid.

Det svåra är att prata med  varandra när barnen är hemma. Man har små luckor då och då - samtidigt som det finns mycket att prata igenom. Om man alls kan prata med varandra. 

Men har man svårt att prata med varandra - så blir det ju istället "bara" att säga att du bestämt dig för att skiljas. Så får frågorna komma efter hand - och svaren från dig.

Hoppas allt löser sig till det bästa.

• Less is more

Ta snacket efter semestern.

Jag går också i separationstankar sedan länge. Men nu har jag landat i att det är läge om 2 år. På grund av skolan och att de går på gymnasiet då.

Fram till dess ska jag fortsätta jobba för ett bättre förhållande och lösningar på det vi har problem med.

Men om det inte fungerar - tänker jag att det bästa är en snabb skilsmässa. Man rycker av plåstret. Kontaktar mäklaren, lägger ut till försäljning och att båda fixar varsin bostad.

För egen del har jag dragit ut på det så länge ändå och sambon är medveten om att jag anser att vi kör fast. Och det gör vi, i ekonomi och annat fixande och planering. Vi har fullständigt underbara barn - men vi fungerar inte tillräckligt bra tillsammans. 

Lycka till därute, kram

• Less is more

Då får vi önska dig/e/ hela familjen ett stort lycka til!

Är man tillsammans med fel person eller utvecklats åt olika håll så kan man behöva dela på sig. Men ni är ändå alltid en familj. Bra om ni kan prata med varandra och ses emellanåt i vissa familjesammanhang i alla fall! Vänskap är bra.

Svar på tråden När berätta att man vill skiljas?