• Fjäril kär

När berätta att man vill skiljas?

Anonym (Vad) skrev 2024-06-16 07:17:33 följande:

Ja de som strävar efter det kommer ha många äktenskap i bagaget. 

Jag har nu varit gift i 18år , och varit ett par i 25 år
    äktenskapet har gått upp och ner .
    Var på väg att kasta in handduken efter 7år som gifta, men vi kämpade och sen helt plötsligt så var vi nykära 
    Gick några år, sen tog vi knappt på varandra på 1år hittar tillbaka och nykära igen.
    Gäller bara att köpa sig igenom de svåra, livet är inte en dans på rosor. 

Men i dagens samhälle så orkar ingen kämpa utan de går iväg. Sen hittar de en ny och där kommer samma sak uppstå 

Men lägg ner... om du nu är så himla lycklig I ditt liv så varför låter du så himla bitter och missunsam? 
  • Fjäril kär
    Anonym (Blivande singel) skrev 2024-07-04 20:50:34 följande:
    Tror att det är bäst att vara rak och ärlig om hur man känner. Men det är sååå jobbigt! Man vill inte såra även om man vet att just det kommer hända. 

Jag har stått i lägenhetskö sedan i mars och har fått en del erbjudande om lämpliga lägenheter. Men tackat nej då vi först måste prata.... Funderar på om man ska köpa en lägenhet istället. Allt beror på hur det går att sälja huset.... 

Kommer bli en omvälvande och jobbig höst men tror det blir bäst i slutet.
    Helt ärligt tror jag inte han kommer bli särskilt sårad, inte mer än just att bekvämlighet försvinner , dvs markservicen. 
    Just med tanke på att han själv rätt uppenbart visar så tydligt att han inte vill mer och faktiskt skiter I dig. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Hur gick det?) skrev 2024-08-04 23:45:48 följande:
    Blir förvånad över att ingen frågar över det här, om det fick er att ändra er?
    Blev det så bra och innerligt för att det kändes som att det var sista gången? Eller fanns det något att bygga på här?
    Att det var tre veckor sen senast, trots att ni har det så dåligt, förvånar nog många, då många bestämmer sig för att föreslå skilsmässa efter månader utan sex (mendet är klart, att var det pliltskyldigt gången innan och de flesta gångerna innan det så kunde det ju kanske kvitta).
    Sa din man något om det, om att ni låg med varamdra?
    Några inlägg efter detta gör Ts en uppdatering.  Det blir en skilsmässa.  
Svar på tråden När berätta att man vill skiljas?